כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

לפיד; "נמאס לי להגיד שאני לא שונא חרדים" - 'יש עתיד' בעד גפני

'יש עתיד' הודיעה כי תתמוך בקריאה שנייה ושלישית בהצעת החוק לייצוג הולם לבני המגזר החרדי במשרות הממשלתיות, שהגיש יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני • בבית היהודי מתנגדים וחוששים לאבד את שליטת הסרוגים במשרדי הממשלה

לפיד וגפני. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
לפיד וגפני. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בימים אלו, בהם הסקרים שוב מעניקים ליו"ר 'יש עתיד' סיבות לחייך, ח"כ יאיר לפיד וחברי מפלגתו עושים מאמצים נרחבים לקנות את אמון המפלגות החרדיות, בכדי לאפשר את האופציה לרוץ בעתיד בקואליציה אחת.

היום (ב) הודיעו ב'יש עתיד' באופן רשמי כי בכוונתם להצביע במליאה בקריאה שנייה ושלישית בעד הצעת החוק של ח"כ משה גפני לייצוג הולם לבני המגזר החרדי במשרות הממשלתיות.

'יש עתיד' שהצביעה בעד החוק של גפני בקריאה טרומית, כשהמפלגות החרדיות עוד היו באופוזיציה - מבהירה כי גם כעת היא תצביע מספסלי האופוזיציה בעד החוק שמטרתו לסייע לחרדים לצאת לשוק העבודה ולהיטמע בעמדות מפתח במשרדי הממשלה.

ל'יש עתיד' חשוב לשדר בימים אלו ממלכתיות, "אנחנו מצביעים באופן ענייני וכפי שעשינו בהצבעה הטרומית - כך נעשה גם עתה בקריאה השניה והשלישית, אנחנו בעד שהחרדים יצאו לשוק העבודה", אומר גורם בכיר במפלגה ל"בחדרי חרדים".

אך למרות התמיכה הבלתי מעורערת של 'יש עתיד' בחוק של גפני, האויב הגדול לחוק הייתה נציגת הכיפות הסרוגות, שרת המשפטים איילת שקד, שמלכתחילה לא עשתה חיים קלים לגפני שנאלץ לשלוף את שרביט האיומים - הצבעתו על חוק ההסדרה והמואזין.

החשש הגדול של 'הבית היהודי' ידוע ושקוף: הצפת המשרות הממשלתיות בחרדים תדחוק את כוחם העצום של חובשי הכיפות הסרוגות, שנאחזים שנים רבות בתפקידים רבים שונים במשרדי הממשלה. כעת הדרך נסללה לחרדים, אבל גם אולי ללפיד - בדרך ללשכת ראש הממשלה.

צילום: מנדי הכטמן פלאש 90צילום: צילום: מנדי הכטמן פלאש 90
צילום: מנדי הכטמן פלאש 90

במקביל לדיווח ב"בחדרי", יו"ר יש עתיד יאיר לפיד התראיין הערב במהדורה המרכזית ב'קול ברמה'.

לשאלותיו של משה גלסנר, סיפק לפיד מספר אמירות מעניינות, להלן תמצות דבריו: "אמרתי בלי סוף שאני לא שונא את החרדים, עד שיום אחד נמאס לי כבר לומר את זה. מנדטים מהחרדים גם כך לא יהיו לי. עם ליצמן יש לי בעיה, אני לא יודע מהי הבעיה כי הוא מעולם לא החליף איתי מילה.

"הקשר שלי עם התקשורת החרדית הוא חלק מהפקת לקחים מול הציבור החרדי. יש לנו עדיין חילוקי דעות עם החרדים אבל הדיאלוג חייב להיעשות.

"הבית היהודי והליכוד חושבים בדיוק כמוני שהחרדים צריכים ללמוד מתמטיקה, הם ישבו איתי באותה ממשלה. מה שאמרו אח"כ היו רק תירוצים.

"לסקרים אין משמעות מבחינתי, אני לא פוסל אף מפלגה בהקמת קואליציה עתידית, זה חוסר צניעות לעסוק כעת בהרכבת הממשלה. אני ממש לא נמצא בגוש השמאל.

עודכן: 19:41
יש עתיד יאיר לפיד גפני איילת שקד שילוב חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד