כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

כחלון חושף: ביבס נלחם למען הדרת חרדים

חשיפת בחדרי חרדים : שר האוצר נפגש עם הח"כים החרדים, הבטיח להקים אגף ייחודי שיטפל בפתרונות דיור למגזר וחשף מי ראש העיר שנלחם נגד החרדים. בלשכת כחלון מכחישים

ביבס. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
ביבס. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



בפגישה שהתקיימה היום (ב) בין חברי הכנסת של 'יהדות התורה' ובין שר האוצר משה כחלון ושר הבינוי והשיכון יואב גלנט, הוסכם על הקמת אגף חרדי במשרד השיכון שירכז את פתרונות הדיור למגזר החרדי, כפי שיש למגזר הערבי, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

השר כחלון התייחס לאופצית הקמת שכונות חרדיות בערים מעורבות ולראשי הערים שמתנגדים להגעת החרדים, "יש שתי מדינות, מדינת נתניהו - ומדינת חיים ביבס יו"ר מרכז השלטון המקומי שמדיר חרדים ולא רוצה אותם בעירו", תקף כחלון את ביבס שעומד בראש מדירי החרדים.

במפגש אמר השר גלנט כי "אין שום סיבה בעולם שבעיר עם מאה אלף תושבים - ראש העיר יתנגד להוספת שכונה חרדית. אני מבקש ממכם שתעזרו לי לשכנע ראשי ערים שיקבלו חרדים".

בתגובה השיב ח"כ יעקב אשר לכחלון כי "חובתך לחוקק בחוק שראשי הערים לא יוכלו לסרב - בכדי למנוע הדרת תושבים מכל סוג ומגזר שהוא".

בפגישה אמר ח"כ ישראל אייכלר כי "הגיע הזמן להוריד את מחירי הפיתוח באיזורים בערים בהם יש סלעים - מחירי הדיור ירדו והציבור יוכל לרכוש דירות. זו בעיה כלל ארצית ובעיקר במגזר החרדי".

האגף החרדי שעתיד לקום כעת בעקבות הפגישה התקבל בחיוב אצל הח"כים החרדים והוא יחליף את הדרישה שנחשפה ב"בחדרי חרדים" להקים מנהלת דיור למגזר החרדי - רעיון שהוביל ח"כ יעקב אשר.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי במהלך הפגישה הח"כים החרדים דרשו להיפגש שוב בעוד שבועיים בכדי לקבל תשובות ברורות - אולם כחלון התנגד בטענה כי בעוד כשבועים הוא לא יוכל להיפגש בגלל העברת התקציב.

מלשכת שר האוצר משה כחלון נמסר בתגובה ל"בחדרי חרדים": "הדברים המיוחסים לשר האוצר בכתבה מעולם לא נאמרו. צר לנו שגורמים אינטרסנטים עושים שימוש ציני במפגש שכל מטרתו לפתור את מצוקת הדיור של המגזר החרדי וטובת המגזר".
חיים ביבס משה כחלון משרד האוצר חרדים מצוקת דיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד