י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בלעדי ל'בחדרי': מצלמות אבטחה תיעדו את הכיוון אליו פנה הילד הנעדר

לילה שלם שהה בן השש לבד, בנס הוא לא נפגע ונותר בריא על אף הקור העז השורר בלילות בהרי צפון ירושלים • צילומי אבטחה של ארגון 'השומרים' שהצליח להוריד את הפשיעה בשכונה מעלים שאלה קשה, האם לא יכלו למצוא את הילד קודם

צילומי הוידאו באדיבות 'פרפקט מערכות'
צילומי הוידאו באדיבות 'פרפקט מערכות'

עשרים שעות לפני שהילד יעקב דב שרוט בן ה-6 אותר, הוא תועד בסדרת מצלמות אבטחה אליהם יש לארגון 'השומרים' המקומי גישה. המצלמה תיעדה אותו פותח בריצה לעבר היער. כשהתגלו מצלמות אבטחה אלו, הן גרמו לשנות את מיקוד החיפושים, אל מחוץ לשכונה וכך נמצא הילד.



עד לשלב בו התגלה סרטון זה, התמקדו החיפושים בתוך השכונה. וכשלשוטרים נודע כיוון הליכתו של הילד - החוצה מהשכונה, הם שינו את כיוון החיפושים. בכל הזמן הזה עברו שעות ארוכות ויקרות, שעשויות היו להיות קריטיות עבור הילד - שכן כזכור הוא נמצא קרוב לסביבה ערבית עוינת בכפר חיזמה. כמו כן הקור הירושלמי שעלול להיות קטלני או להביא לפגיעה גופנית חמורה.

ל'בחדרי' נודע כי במהלך השנתיים האחרונות, הותקנו בשכונת נווה יעקב למעלה מ-150 מצלמות אבטחה. רובן מחוברות ישירות למוקד מעקב על מנת לשפר את איכות החיים של התושבים ולספק הגנה בזמן אמת. אך במשטרה, שאכן מחובתנו לומר שהיא פעלה בהיקף כוחות גדול במיוחד, והשקיעה מאמצים רבים בפרשת ההיעדרות הזו, על אף שעדיין לא עברו 24 שעות מאז הדיווח.

יחד עם זאת, ההגעה אל מצלמות האבטחה הללו על פי מקור במשטרה, היתה על פי סדר הפעולות בשלב הנכון. בתיעוד מלא פחות משלוש מצלמות שונות אשר תיעדו את מסלולו של הילד, אשר מוצג לראשונה בלעדית כאן ב'בחדרי חרדים' עולה כי עם מעט מידע מקומי בזמן אמת, ניתן היה לחסוך שעות יקרות.

ארגון 'השומרים - נווה יעקב' בשיתוף התושבים ברחבי השכונה, הקימו גם חדר פיקוד ממנו מנוהלת השליטה על מערך המצלמות. חלקם הותקנו על ידי הארגון מתוך מטרה לספק שמירה לתושבים, וחלקם על ידי אזרחים ומוסדות שמאותה סיבה - העניקו לארגון גישה אליהם, זאת על מנת לשפר את איכות החיים ותחושת הביטחון בשכונה.

"עד הבוקר, במשטרה עדיין לא היו בטוחים שהילד הנעדר אכן הגיע ל'נווה יעקב' יחד עם אביו. ובכל העת עלה שד שהילד ירד במקום אחר במהלך הנסיעה באוטובוס" מספר מנהל ארגון השומרים ל'בחדרי', "הבוקר בשעה 4:30 הגיע קצין לחדר הבקרה של 'השומרים' - שם זוהה הילד בגן עירוני בסמוך לבית הכנסת. משם, הילד נראה יורד לכיוון היער, מה שהוביל את המשטרה למסקנה שהחיפושים בשכונה פחות רלוונטיים והתמקדו ביער".

כחלק מפעילות הארגון, יש גם מערך טלפוני שמגיע לכלל תושבי השכונה שמיועד להפצת מידע במקרים חריגים וכן הודעות על מכירות מיוחדות וקרן הצדקה בשכונה. במסגרת החיפושים אחר הילד בן ה-6 הופצה גם הודעה לתושבים במערכת זו וכך גוייסו התושבים.

לדברי בכירי הארגון, מערך המצלמות הוכיח את עצמו כאשר גם מקרה רצח של תושבת השכונה בפסגת זאב, הסתייעו חוקרי המשטרה בתיעוד מצלמות האבטחה בסמוך לבתה בימים שלפני הרצח. גם מקרים שגרתיים של פריצות לבתים, כאשר בעבר היו 30 פריצות בשנה אשתקד ובשנה האחרונה ירד ל-3 מקרים בלבד.

בשיחה ל'בחדרי' עם מתקיני מערך מצלמות האבטחה המדוברות - חברת 'פרפקט מערכות' מתברר כי מדובר בתופעה חיובית שמתפשטת בשכונות החרדיות. החברה הזו לבדה, רישתה עד עתה שכונות חרדיות נוספות מלבד 'נוה יעקב', כמו רוממה, גבעת המבתר, ושכונות בבית שמש.
נווה יעקב היעדרות יעקב דב שרוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד