ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

לוחם שירה למוות בנער פלסטיני לא יואשם בהריגה

הישג יוצא דופן להגנה במשפטו של לוחם מג"ב בן דרי, שהואשם בהריגת נער פלסטיני במחנה הפליטים ביתוניא. המדינה חזרה בה מהאשמתו בהריגה וחתמה על הסדר טיעון לפיו הוא יואשם בגרימת מוות ברשלנות בלבד

אילוסטרציה (Wisam Hashlamoun/Flash90)
אילוסטרציה (Wisam Hashlamoun/Flash90)

הישג יוצא דופן להגנה במשפטו של לוחם מג"ב בן דרי, שהואשם בהריגת הנער נדים נווארה, בן 17 במחנה הפליטים ביתוניא, לאחר שהמדינה חזרה בה מהאשמתו בהריגה. כך פורסם הערב (שני) במהדורה המרכזית של חדשות 2.

דרי, ששימש בעת האירוע לפני כשנתיים כמפקד כיתה במשמר הגבול, טען כי ירה כדור גומי לעבר נער בן 17 במחנה הפליטים ביתוניא. במסגרת מתווה הסדר הטיעון המתגבש הוא צפוי להודות ולהיות מורשע בעבירה של גרימת מוות ברשלנות ולא כפי שייחס לו כתב האישום המקורי, בו הואשם בהריגה לאחר ש"הלוחם 'הכניס במכוון' כדור חי לתוך מחסניתו". בכתב האישום המתוקן ייכתב שכדור חי 'השתרבב' למחסנית כדורי הגומי.



ההסדר צפוי להיחתם בימים הקרובים, אך טרם נסגר סופית - ולא סוכם על העונש שדרי צפוי לרצות. על פי הפרסום של העיתונאי גיא פלג בחדשות 2, בכתב האישום נטען כי מחומר הראיות עולה שבניגוד לגרסת הנאשם, שלפיה ביצע ירי כדורי גומי בהתאם להוראות שקיבל, הוא פעל באופן מכוון כאשר ירה ירי חי לעבר מרכז גופו של המנוח, כשהוא מתכוון לכל הפחות לגרום לחבלה חמורה תוך צפיית האפשרות של מותו וכשהוא פועל להסתרת מעשיו בזמן אמת.

תקרית הירי אירעה במחסום ביתוניא ב"יום הנכבה" בשנת 2014, תועדה מראשיתה עד סופה ועוררה הדים רבים בארץ ובעולם.

בתגובה לפרסום מסר עו"ד ציון אמיר אשר מייצג את הלוחם: "אנחנו איננו מגיבים עד לשלב הסופי במשפט. יחד עם זאת אנו שבעי רצון מהעובדה שהפרקליטות לאחר שנתיים וחצי של משפט חזרה בה מטיעוניה".
בן דרי פלסטיני הסדר טיעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד