י"ט אייר התשפ"ד
27.05.2024

לאחר צעקות ומריבות: חוק ההסדרה אושר

בתום דיון סוער וקולני, ולאחר מחאות רבות מצד חברי האופוזיציה, אישרה מליאת הכנסת בקריאה טרומית נוסח מרוכך של חוק ההסדרה, שאינו כולל את סעיף הרטרואקטיביות ולא יחול על עמונה. ההצעה עברה ברוב של 60 תומכים מול 49 מתנגדים

השר נפתלי בנט (יונתן זינדל, פלאש 90)
השר נפתלי בנט (יונתן זינדל, פלאש 90)

בתום דיון סוער וקולני, ולאחר מחאות רבות מצד חברי האופוזיציה, אישרה הערב (שני) מליאת הכנסת בקריאה טרומית נוסח מרוכך של חוק ההסדרה, שאינו כולל את סעיף הרטרואקטיביות ולא יחול על עמונה. ההצעה עברה ברוב של 60 תומכים מול 49 מתנגדים.

החוק עבר טרומית לאחר מרתון פגישות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט שבהן הובהר לבנט כי במידה וההצעה הנוכחית שאינה כוללת את סעיף 7 שמחיל את החוק רטרואקטיבית גם על עמונה - הרי שהממשלה תיפול, זאת לאחר התנגדותו הנחרצת של שר האוצר משה כחלון וסייעתו 'כולנו'.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הציג את ההצעה: "היום הזה שבו חוק ההסדרה עובר בכנסת הוא הישג אדיר בקנה מידה היסטורי. היום שבו הטרור המשפטי הגיע לקיצו. הכנסת הזו והממשלה הזו משנים את כללי המשחק, והסוגיה חוזרת למגרש הטבעי שלה הוא המגרש הפוליטי. היום הזה החרב החדה המונפת על אלפי בתים ביהודה ושומרון התאדתה. החוק הזה מכיר בהתיישבות בצורך ציבורי שמותר להפקיע בעבורו. הכנסת הזו קובעת שהמתיישבים הגיבורים אינם עבריינים.

בשנים האחרונות המוסד הזה הולך ונחלש והממשלה הולכת ונחלשת ואנחנו נתקלים בעריצות של הרשות השופטת, שבאה לידי ביטוי בראש ובראשנה על ידי יצירת דה-לגיטימציה לרצון של הכנסת לתקן את המצב המשפטי שנוצר בפסיקות אבסורדיות.אני מצפה משופטי בג"צ לגלות הגינות, ענווה, שכל ישר וחמלה וביוזמתם לבטל את פסקי הדין. זה עניין מדיני לא משפטי, שרוצה לשנות את היחס של מדינת ישראל לתושבי יהודה ושומרון. אני לא מעלה בדעתי שעריצות הרשות השופטת תגיע עד כדי כך שהיא תרשה לעצמה להתערב בהחלטות מדיניות כאלה.

חברי האופוזיציה, החוק הזה יעבור על אפכם וחמתכם מכיוון שהאידאולוגיה התבוסתנית שלכם נידחת פעם אחר פעם על ידי הציבור".

שרת המשפטים איילת שקד אמרה: "אני רוצה להודות לשלום עכשיו, לא אחת בהיסטוריה של העם היהודי ראינו שמי שרצה לקלל יצא מברך. מבלי להתכוון, שלום עכשיו וארגוני שמאל אחרים מסייעים למפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון. הכבישים העוקפים במימי אוסלו סייעו לישובים להתפתח ולהוסיף מתיישבים חדשים. הפעולות האינטנסיביות של ארגוני השמאל עוררה אותנו בקואליציה לעשות מעשה ולהסדיר את ההתיישבות".

הרצוג זועם על חוק ההסדרה: \"יום שחור\" (ערוץ הכנסת)


יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג התנגד: "זה ויכוח שעוד ייזכר בהיסטוריה של המדינה. זה החוק להקמת המדינה הדו לאומית. זו קומבינה של קרנפים. אתם יודעים שזה מסכן את מפקדי צה"ל וקברניטי המדינה ואת אופייה, אתם יודעים שזה מנוגד לכל חוות הדעת של כל היועצים המשפטיים. החוק הזה הוא יום שחור לכנסת".

ההצעה מיועדת לוועדה המשותפת לוועדת חוקה ולוועדת חוץ וביטחון, המיועדת לדון בחור ההסדרה, אך תועבר לוועדת הכנסת שתכריע.
חוק ההסדרה בצלאל סמוטריץ איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד