ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

אתמול זה נסגר: כך יוחזר הכסף לישיבות ולכוללים

לראשונה מאז גזירות לפיד: בנוסף לתמיכה בכוללים ובישיבות, יועברו בימים הקרובים דמי ההשלמה בחישוב לאחור

בחורי ישיבת צאנז, צילום ארכיון
בחורי ישיבת צאנז, צילום ארכיון

האגף למוסדות תורניים במשרד החינוך נערך להעביר בימים הקרובים את כספי התמיכות לישיבות והכוללים בתשלום השוטף לחודש דצמבר. בנוסף, יועברו בנפרד השלמה רטרואקטיבית לפי ערך נקודה כפי שהיה נהוג ב- 2012.

כזכור, במשך תקופה ארוכה דרשו נציגי יהדות התורה להשלים את התקציב לישיבות, ובכך לתקן את העיוות שהישיבות לא מקבלות לפי ערך הנקודה שהיה נהוג בשנת 2012 בימי גזירות יאיר לפיד, כפי שנחתם בהסכם הקואליציוני בין סיעת הליכוד ליהדות התורה וש"ס.

לאחר שוועדת הכספים בראשותו של ח"כ משה גפני אישרה את ההשלמה לתקציב הישיבות, כפי שהוסכם בהסכם הקואליציוני בין יהדות התורה לליכוד ערב כינון הממשלה הנוכחית, הממשלה אישרה 48 מיליון שקלים לתקציב הישיבות והכוללים.

אתמול (שני) התקיימה ישיבה בלשכתו של סגן השר מאיר פרוש, בה השתתף עמוס צייאדה, במסגרתו סוכם מול סגן השר על העברות התקציביות אותם מתעתד האגף למוסדות תורניים להעביר לישיבות ולכוללים, כאשר התמיכה הראשונה, הינה התשלום השוטף לחודש דצמבר 2016, ע"ס של 430 ש"ח לערך נקודה.

כך גם, סוכם שמיד לאחר מכן, האגף ייחשב את ההפרשים לישיבות כפי שהופיע בהחלטת הממשלה, לתקצב את המוסדות לפי ההסכם הקואליציוני ולהעלות את ערך הנקודה כפי שהיה בשנת 2012, כאשר המוסדות יתוקצבו במהלך הימים הקרובים בהפרש שנותר רטרואקטיבית לפי ערך נקודה של 473 ש"ח לתלמיד ישיבה, ו851 ש"ח לאברך כולל. עם השלמת העברת כל התקציב מהאוצר למשרד החינוך, האגף יעביר גם את ההשלמה לחודש דצמבר ובכך להשוות לגובה התקצוב השנתי.
תקציב הישיבות גזירות לפיד פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד