י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

התושבים מופתעים: פסל לראש הממשלה נתניהו

הגיע הזמן לפסל של ראש הממשלה נתניהו, כך החליט האמן איתי זלאיט שהציב את היצירה בכיכר רבין • מה דעתכם? טקבקו

התושבים מופתעים: פסל לראש הממשלה נתניהו
מרים אלסטר, פלאש90

אין ספק שראש הממשלה בנימין נתניהו הפך להיות תופעה שהיא הרבה מעבר לתפקיד ראש ממשלה - נאומיו של נתניהו הפכו למחזה קולנועי שיש לו ביקוש רב, ומדינה שלימה ממתינה לשמוע איך הפעם הוא יעקוץ את התקשורת עם חידודי לשונו.

אבל הבוקר (שלישי), תושבי תל אביב גילו פן נוסף באישיותו של ראש הממשלה. על פי מה שפורסם בערוץ 2, פסל מוזהב בגובה 4.5 מטרים בדמותו של נתניהו הוצב בכיכר רבין במרכז העיר ת"א – על ידי אמן שמעוניין לבדוק את תגובות העוברים ושבים.

"האם בשלה העת להציב פסל מוזהב של המנהיג בכיכר העיר? יש כאלה שהדבר יעורר בהם בעתה, ויש לא מעט שהדבר דווקא יעורר בהם תחושת עוצמה וגאווה גדולה", אמר האמן איתי זלאיט לערוץ 2.

לדבריו, "בדרך כלל אני עוסק בנושאים של חופש ובחירה חופשית באמנות שלי, אבל כל התהליכים שקורים מסביב לא אפשרו לי להמשיך לעבוד על מה שאני עובד בדרך כלל, רציתי להוציא גם את זה דרך האמנות שלי".

עוד הוא הוסיף כי "המטרה היא לבחון את גבולות חופש הביטוי בישראל 2016 - מה קורה כשאני מציב פסל כזה? האם זה גורר סנקציות, כמו מעצר למשל, או שרק יסירו אותו?, כמו כן, אני רוצה לבחון את האינטראקציה שלו עם הקהל, לאן אנשים לוקחים את זה".

לסיום אמר, "זו פעם ראשונה שאני עושה דבר כזה פוליטי, העבודות שלי לרוב עוסקות בחופש, שהאמת מאוד רלוונטי גם כאן, בהקשר הרחב. אבל רק הזמן יגיד אם זו פרובוקציה או ראיית הנולד".

ולכם גולשי "בחדרי חרדים" נותר להגיב, האם זה לגיטימי להציב פסל של ראש ממשלה מכהן בכיכר העיר? טקבקו.

צילום: מרים אלסטר, פלאש90








פסל נתניהו כיכר רבין ראש הממשלה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד