כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בושה: השלט "העבודה משחררת" מדכאו נמצא בנורבגיה

שלט הכניסה הציני למחנה העבודה דכאו שעל אדמת גרמניה, בו נרצחו 41 אלף יהודים במלחמת העולם השנייה - אותר בנורבגיה • מרקל על הגניבה: "מזוויעה"

השלט שנגנב מדכאו, צילום: ויקי
השלט שנגנב מדכאו, צילום: ויקי

השלט שעיטר את שער הכניסה למחנה העבודה שהקימו הנאצים בעיר דכאו ובו מתנוססת הסיסמה המרושעת - "העבודה משחררת", התגלה ביום שישי האחרון בנורבגיה, שנתיים לאחר שנגנב.

מדובר בשלט שעל שער הכניסה למחנה דכאו בגרמניה, שהיה מחנה הריכוז הראשון שבנו הנאצים. אתר דכאו מרוחק כ-15 ק"מ מהעיר מינכן, ובמחנה נרצחו במלחמת העולם השנייה 41 אלף יהודים. לאחר שנגנב כינתה הקנצלרית אנג'לה מרקל את הגניבה "מזוויעה" והרוחות במדינה סערו.

לפי סוכנות הידיעות AFP, השער עם השלט מדכאו אותרו בדרום מערב נורבגיה, בעקבות מידע אנונימי שקבלת המשטרה. השלט נבדק כעת בכדי לוודא שלא מדובר בזיוף ונמצא כי הוא במצב טוב וכי הוא יוחזר לידי גרמניה בהקדם. המשטרה עדין בודקת את השלט שנמצא בנורבגיה במטרה לאתר את הגנב.

שלט דומה נגנב בסוף 2009 מאושוויץ, ונמצא כעבור שלושה ימים. התברר כי חמישה אזרחי פולין שגנבו את השלט מאושוויץ ביצעו את המעשה עבור ניאו נאצי שבדי, ששימש מצדו איש-ביניים עבור ניאו-נאצי אחר. מתכנן הגניבה נדון לשנתיים וחצי מאסר.
דכאו העבודה משחררת גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד