ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

ליברמן מגיב: "ידענו שהאיראנים שותפים בייצור הצוללות"

שר הביטחון הגיב הבוקר לפרסומים על הכסף שיעבור לאיראן מעסקת הצוללות, משום שהיא מחזיקה באחוזי בעלות בחברה

ליברמן, פלאש90
ליברמן, פלאש90

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס הבוקר (שלישי) לטענות כי כסף ישראלי מעסקת הצוללות מול החברה הגרמנית טיסנקרופ יועבר לידיים איראניות, זאת מאחר שחברה ממשלתית איראנית מחזיקה בקרוב ל-5% ממניותיה של טיסנקרופ, כפי שנחשף ב'ידיעות אחרונות'.

ליברמן שהשתתף בדיון על תקציב משרד הביטחון בוועדת הכספים אמר כי "נושא השותפות האיראנית ביצרנית הצוללות הייתה ידועה, וההתקשרות בנושא נחתכה הרבה לפני כניסתי לתפקיד. בכל מקרה המציאות שונה בתכלית מהפרסומים".

לדבריו של שר הביטחון, "הנושא היה ידוע אמר, ומי שיעבור על הפרוטוקולים בקבינט ובמועצה לביטחון לאומי יראה שלא כצעקתה, כמו ששמענו בתקשורת. העובדות והמציאות רחוקות ממה שהצטייר על המרקע. לא היתה אלטרנטיבה אחרת למדינת ישראל. יש הנהלה לחברה ויש board והשותפות זניחה ביותר".

כאמור, ליברמן הופיע בפני ועדת הכספים לצורך הצגת תקציב הביטחון לשנים 2017-2018. התקציב יהיה הגדול אי-פעם ויעמוד על 70.675 מיליארד שקלים ב- 2017 ו- 70.468 מיליארד שקלים ב- 2018, זאת ללא כספי הסיוע מארה"ב וההרשאות להתחייב המסתכמות בכל אחת מהשנים בכמה עשרות מיליארדי שקלים.

בסיום הדיון התייחס היו"ר ח"כ משה גפני למצב הנתון הכללי סביב תקציב המדינה, ואמר כי "אנחנו בבעיה עם חוק ההסדרה והתקציב, יש בעיות יותר גדולות, תמיד בזמן הזה הבעיה הגדולה הייתה התקציב, אבל אני משתתף בישיבות הבכירות ועד היום לא היה דיון רציני על התקציב, לא סיימנו ואנחנו לא יודעים איך זה יסתיים".
צוללות ליברמן איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד