י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בתל אביב הפילו את נתניהו: צפו בפינוי הפסל מכיכר רבין

לא תעשה לך פסל וכל תמונה: פסל של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהוצב הבוקר על ידי אמן בכיכר רבין בתל אביב, פונה אחרי שעות אחדות מהמקום • האמן: "המטרה לבחון את גבולות חופש הביטוי בישראל" • צפו בתיעוד מפינוי הפסל

צילום: פלאש 90. (התמונה נפגמה כדי לא לעבור על איסור הלכתי)
צילום: פלאש 90. (התמונה נפגמה כדי לא לעבור על איסור הלכתי)



שעות אחדות לאחר שהוצב - הוסר ופונה פסלו של בנימין נתניהו מכיכר רבין בתל אביב.

כזכור, הבוקר (ג), גילו תושבי תל אביב פן נוסף באישיותו של ראש הממשלה. כפי שפורסם בערוץ 2, פסל מוזהב בגובה 4.5 מטרים בדמותו של נתניהו הוצב בכיכר רבין במרכז העיר ת"א – על ידי אמן שהיה מעוניין לבדוק את תגובות העוברים ושבים.

"האם בשלה העת להציב פסל מוזהב של המנהיג בכיכר העיר? יש כאלה שהדבר יעורר בהם בעתה, ויש לא מעט שהדבר דווקא יעורר בהם תחושת עוצמה וגאווה גדולה", אמר האמן איתי זלאיט לערוץ 2.


פינוי הפסל. צילום: חדשות 2 בפייסבוק

לדבריו, "בדרך כלל אני עוסק בנושאים של חופש ובחירה חופשית באמנות שלי, אבל כל התהליכים שקורים מסביב לא אפשרו לי להמשיך לעבוד על מה שאני עובד בדרך כלל, רציתי להוציא גם את זה דרך האמנות שלי".

עוד הוא הוסיף כי "המטרה היא לבחון את גבולות חופש הביטוי בישראל 2016 - מה קורה כשאני מציב פסל כזה? האם זה גורר סנקציות, כמו מעצר למשל, או שרק יסירו אותו?, כמו כן, אני רוצה לבחון את האינטראקציה שלו עם הקהל, לאן אנשים לוקחים את זה".

לסיום אמר, "זו פעם ראשונה שאני עושה דבר כזה פוליטי, העבודות שלי לרוב עוסקות בחופש, שהאמת מאוד רלוונטי גם כאן, בהקשר הרחב. אבל רק הזמן יגיד אם זו פרובוקציה או ראיית הנולד".

קישורים:
עמוד הפייסבוק של חדשות 2
פסל נתניהו נפילה כיכר רבין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד