י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

זקן רבני מרוקו בתמיכה ברב עמאר: "עושים מעשי סדום ועמורה"

בקרב יהודי מרוקו ידוע הרב מאמאן כזקן הרבנים - דעתו ופסיקותיו חשובות וכעת במכתב המתפרסם לראשונה ב'בחדרי' הוא מתייצב לימין הרב עמאר נוכח המתקפות והמאבקים שמנהל

הרב יהושע מאמאן
הרב יהושע מאמאן

הסערה שפרצה סביב דבריו של הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר רבה של ירושלים בעיתון 'ישראל היום' הביאה את זקן רבני מרוקו הגאון הצדיק רבי יהושע מאמאן לכתוב מכתב חיזוק ולחזק את ידי הרב עמאר - "מורנו הרב זעק מקירות ליבו את זעקת התורה".

במכתב הנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים' כותב הרב מאמאן "באתי בזה לחזק את ידיו של ידידינו וחביבנו, הראשון לציון מורנו ורבינו ועטרת ראשנו, כמוהר"ר רבי שלמה משה עמאר שליט"א רבה של ירושלים אשר עומד וזועק מקירות לבו, זה כמה חודשים כנגד הפרצה הנוראה ההולכת ומתרחבת בכרם ישראל ע"י כת הרפורמים שר"י, שלאחר שהביאו להתבוללות איומה בקהילות ישראל בחו"ל, ורבבות של נפשות ישראל נכרתו מזרע ישראל בפרי מעללם, כעת מבקשים לטמא את ארץ קדשנו".

"ועכשיו באו אותם רשעים למיניהם, ומבקשים לנעוץ טלפיהם בשריד בית מקדשנו, סמוך ונראה למקום קודש הקדשים, לגרש את השכינה מבית תנחומיה ולקחת חלק מן כותל המערבי ששכינה לא זזה ממנו מעולם. על מנת להתהולל שם בערבוביא ובפריצות נוראה, בבזיון הקודש ורמיסת התורה. אוי לאוזניים שכך שומעות, תשתפכנה אבני קודש בראש כל חוצות".

"וב"ה בכל הזדמנות שניסו לקבל דריסת רגל בכרם ישראל, תלי"ת עומד מוה"ר רבי שלמה משה עמאר שליט"א, בפרץ ומשגיח לבל יכנסו למחוזותינו".

"ועל של עתה באתי כאשר עמד מורנו הרב וזעק מקירות ליבו את זעקת התורה, ומחה באותה "כת של תועבה", שעושים מעשי סדום ועמורה, קם להשמיע את דעת התורה כנגד אותם טמאים הצועדים בגאווה ובוז. וב"ה שלא שם חלקנו כהם".

אולם הם קפצו עליו ובקשו לבלעו חינם ולא ידעו ולא יבינו כי כל דבריו אמת וצדק, ומתוך תורתנו הקדושה שנאמרה בסיני. ואליהם נאמר, גורו לנפשותיכם, רק בפרשת השבוע קראנו על מהפכת סדום ועמורה, וחטאתם כי רבה בעיני ה'. יכירו וידעו כל בית ישראל כי בנפשנו הדבר, ולא נסכים למכור או למחוק שום תג ואות מתורתנו הקדושה בשום הון שבעולם. לא יקום ולא יהיה".

בסיום מכתבו מברך הרב מאמאן את הרב עמאר כמי שעומד בפרץ, על משמר הקודש. ויהי רצון שהקב"ה יאריך ימיו בטוב ושנותיו בנעימים, עדי זקנה וגם שיבה מתוך בריאות נחת ושלוה, אמן. זועק מלב כואב. על החתום יהושע מאמאן.

אל המכתב הצטרף הגאון רבי יצחק כהן רב שכונת שמואל הנביא.



הרב עמאר זקן רבני מרוקו הרב יהושע מאמאן תמיכה הרפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד