י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

האדמו"ר מספינקא יצא לכלא: "מקבל העונש באהבה"

"אני מקבל את העונש באהבה", אמר האדמו"ר מספינקא למקורביו לפני הכניסה לכלא • כדי להמחיש את דבריו הקדים יציאתו בכמה שעות לפני מועד ההתייצבות שקבע בית המשפט

האדמו"ר נפרד מחסידיו
האדמו"ר נפרד מחסידיו



חסידות ספינקא נפרדת. "אני מקבל את העונש באהבה", כך אמר אמש (ב') האדמו"ר מספינקא למקורביו בשיחות סגורות, דקות לפני שיצא לדרכו, לכיוון בית הכלא בו ישהה מאחורי סורג ובריח בשנה וחצי הבאות.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בשעות האחרונות לפני צאתו, שוחח האדמו"ר עם מקורביו בארץ ובארה"ב ואמר להם בדברי פרידה, כי הוא מקדים את יציאתו לכיוון בית הכלא, משום שהוא רוצה להמחיש עד כמה הוא מקבל את העונש על עצמו באהבה, וכי הוא מעוניין להיות במקום מספר שעות לפני מועד ההתייצבות שנקבע בבית המשפט.

עוד נודע, כי בימים האחרונים נשלחו מכתבים רבים לשופט, שנכתבו על-ידי ראשי הקהילה, כמו גם על ידי האדמו"ר עצמו, אשר ביקשו את דחיית הכניסה לכלא.

בחלק מהמכתבים התבקש השופט להמיר את המאסר במעצר בית באזור מגוריו של האדמו"ר.

במוצאי שבת האחרון, ערכו חסידיו של האדמו"ר מסיבת פרידה מיוחדת. האדמו"ר נשא דברים, וביקש מקהל חסידיו להמשיך את מנהגי הקהילה ואת סדרי הלימוד גם בהיעדרו.

האדמו"ר דיבר על יוסף הצדיק שנכנס לבית האסורים, ולבסוף כולם ראו שהכל התהפך לטובה.

כניסתו של האדמו"ר לכלא מתבצעת לאחר דחייה של ביצוע גזר הדין - 24 חודשים בכלא - שניתן לפני שבעה חודשים, זאת לאחר ערעורם של עורכי דינו.

על-פי הכרעת הדין של בית המשפט, האדמו"ר וראשי קהילתו היו שותפים לתרמית של העלמת מיסים, בכך שפתחו חשבונות בנק בסניפים שונים, אליהם הוזרמו עשרות מיליוני דולרים שלכאורה הועברו כתרומות, על-מנת להשיג ניכוי ממס.

למעשה הוחזרו הכספים למפקידיהם, וניפוח התרומות בוצע כדי להימנע מתשלום מיסים לשלטונות ארצות-הברית. היקף התרמית, על פי כתב האישום, עמד על עשרות מיליוני דולרים.

עם התפוצצות הפרשה נעצר בנקאי בכיר בבנק המזרחי, כשבמקביל נעצרו ראשי הקהילה ובהם האדמו"ר נפתלי צבי וייס, והגבאי משה זליגמן. בכתב האישום שהוגש נגד האדמו"ר וגבאיו, כמו גם נגד הבנקאי, היו 37 סעיפים הנוגעים להעלמות מס והלבנת הון.

בכתב האישום פורט, למשל, מקרה בו איש עסקים תרם לכאורה 100 אלף דולר לחסידות, בעוד שבפועל קיבל בחזרה 95 אלף דולר.

נציג הבנק הישראלי נחשד בהעברת הפקדות של לקוחות בארה"ב לחשבונות בישראל. מיד לאחר מכן הוחזרו הסכומים לתורמים לכאורה, כאילו מדובר בהלוואה מבנק ישראלי.

במשפט שנערך ל'כוכבי' הפרשה, נגזרו עונשים קלים יחסית. רוב החשודים נידונו לארבעה חודשים מאחורי סורג ובריח, ונכון להיום, השתחררו כולם מבין כותלי הכלא.

על פי ההערכות מעצרו של האדמו"ר יימשך 15 חודש, לאחר ניכוי שליש על התנהגות טובה.

סייע בהכנת הכתבה: 'קול הציבור'

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד