כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ביקור היסטורי: כל הפרטים על מסע חכם שלום לארגנטינה - פגישה עם נציגי המלך וליווי של כוחות מיוחדים

‏המסע ההיסטורי של נשיא המועצת יוצא לדרך: באורח נדיר יצא מחר נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, הגאון רבי חכם שלום כהן, למסע חיזוק היסטורי בקהילות היהודיות בארגנטינה • "בחדרי חרדים" עם הפרטים המלאים בפרסום ראשון: הפגישה עם שליחי המלך וכוחות הביטחון המיוחדים שילוו את הרב

חכם שלום כהן (צילום ארכיון: שוקי לרר)
חכם שלום כהן (צילום ארכיון: שוקי לרר)

‏המסע ההיסטורי של נשיא המועצת יוצא לדרך: באורח נדיר יצא מחר (רביעי) בשעות אחר הצהריים נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, הגאון רבי חכם שלום כהן, למסע חיזוק היסטורי בקהילות היהודיות בארגנטינה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מטוסו של נשיא המועצת ינחת לעצירת ביניים במדריד שבספרד, שם יקדמו את פניו נציגי ארמון המלוכה בשליחותו של מלך ספרד, פליפה השישי, שביקש לטפל אישית ולדאוג לכל צרכיו של חכם שלום בזמן שהותו הקצרה בעצירת הביניים בארצו. משם ימשיך הרב בטיסה ישירה לבואנוס איירס, שם יקבלו את פניו רבה הראשי של ארגנטינה, הרב יוסף שחיבר, ראשי הקהילות, רבנים ואישי ציבור לצד בכירי הממשל.

במהלך המסע, שיארך 12 ימים, יבקר ראש הישיבה במוסדות התורה הגדולים בבואנוס איירס וימסור שיעורים מרכזיים בקהילות התורניות. כמו כן ייפגש עם אנשי דת בכירים מטעם הממשל.

גורמים מטעם השלטונות והשגרירות בארגנטינה המעורבים בביקור הממלכתי וההיסטורי של נשיא המועצת ומטפלים בכל הנושאים הלוגיסטיים, לצד ראשי ורבני הקהילות, נערכים כבר מספר ימים לקליטת פמליית הרב ולסידורי ההגעה והשהייה במקום לאורך כל המסע, אשר יאובטח על ידי כוחות ביטחון מיוחדים.

תלמידיו של ראש ישיבת פורת יוסף, אשר הקימו מוסדות תורה אדירים וכוללי אברכים בארגנטינה, מייחלים זמן רב לביקורו של רבם בארצם. לדבריהם, "הגיע העת שהרב יראה בעיניו אלו תולדות ענפות יש לפירות אותם גידל ועליהם עמל אשר מפארים כיום את עולם התורה בכל דרום אמריקה".

על פי הלו"ז, מחר - יום רביעי ז' כסלו, בשעה 17:45 - ימריא מטוסו של נשיא המועצת מנתב"ג דרך ספרד, ובבוקר יום חמישי בשעה 08:55 ינחת על אדמת ארגנטינה. המסע יגיע לסיומו ביום ראשון י"ח בכסלו, עת ימריא הרב חזרה בשעה 14:00 בצהריים מנמל התעופה בבואנוס איירס, דרך ספרד, וינחת כאן ביום שני שלמחרת, י"ט בכסלו בשעה 16:00 אחר הצהריים.
הרב שלום כהן ארגנטינה מסע היטורי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד