י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

"ראשי עיר חילונים הורגים אותנו, יש מדינת ביבס ומדינת ביבי"

דרמה סביב חשיפת "בחדרי חרדים" על דבריו הקשים של שר האוצר משה כחלון נגד ראשי הערים החילונים, בראשם חיים ביבס • "בחדרי חרדים" עם תמליל השיחה של כחלון והנציגים החרדים: "ביבס יותר חזק מנתניהו. הייתה מלחמת עולם עם אלקין"

שר האוצר משה כחלון (מרים אלסטר, פלאש 90)
שר האוצר משה כחלון (מרים אלסטר, פלאש 90)

דרמה התחוללה אמש (שני) סביב חשיפת "בחדרי חרדים" של פרטי פגישת חברי הכנסת של 'יהדות התורה' בנושא משבר הדיור החרדי עם שר האוצר משה כחלון ושר השיכון והבינוי יואב גלנט, בעיקר סביב הדברים הקשים שהטיח כחלון על יו"ר מרכז השלטון המקומי, ראש עיריית מודיעין חיים ביבס.

כעת חושף "בחדרי חרדים" באופן בלעדי את תמלול דבריו המלאים של השר כחלון במפגש הדרמטי, דבריו נגד ביבס ונגד השר זאב אלקין, שלדברי כחלון, לחם ב"מלחמת עולם נגד פתרון דיור לחרדים", וכפי שנחשף ב"בחדרי חרדים" – בפרשת גבעת הפרסה ברכסים.

דבריו של כחלון נאמרו כאמור לחברי הכנסת של 'יהדות התורה' - שר הבריאות יעקב ליצמן, יו"ר ועדת הכספים משה גפני, סגן שר החינוך מאיר פרוש, אורי מקלב, אליעזר מנחם מוזס וישראל אייכלר, יו"ר מטה הדיור אביגדור יצחקי ובכירי משרד השיכון והבינוי.

"גפני ומוזס דיברו על העניין הזה של הקמת שכונות בקצוות של ערים", פתח כחלון את דבריו, "זה לא חדש. אני רוצה לומר לכם, אנחנו צריכים אתכם מול ראש הערים, הם לא רוצים חילונים עם שלושה חדרים כי הם לא משלמים הרבה ארנונה, הם רוצים אוכלוסיות חזקות, הם הורגים אותנו, פשוט הורגים אותנו", תקף שר האוצר את ראשי הערים שמדירים חרדים.

כאן הוא העלה הילוך ותקף חזיתית את ביבס, "אני אמרתי אתמול ואני לא מתבייש, יש מדינה שנקראת חיים ביבס ויש מדינת נתניהו. חיים ביבס יותר חזק מנתניהו. תגידו מה שאתם רוצים, שלטון מקומי לא נותן לנו לנשום, והם לא טיפשים, הם יודעים שיש מצוקת דיור, יודעים שזה אינטרס שלנו והם יודעים את המצוקה שלכם".

כחלון הוסיף בפאתוס: "הרי מה זה מצוקה שלכם? מצוקה שלכם זו מצוקה שלנו, מה אני יכול לפתור שלושת רבעי משבר ולומר חרדים לא במשבר? בקטע הזה כולנו באותה סירה, המשבר התחיל אצלינו ועבר אליכם או התחיל אצליכם ועבר אלינו, מה זה משנה מאיזה צד המים עברו מצד לצד, זה אותו דבר, לכן כולם יודעים את העניין הזה וזה פשוט".

בשלב זה התייחס כחלון לחשיפת 'בחדרי חרדים', למאבקים שהתנהלו מול השר זאב אלקין סביב הדרמה בפרשת גבעת הפרסה ברכסים: "הנה עכשיו הייתה מלחמת עולם עם אלקין, יואב ירצה יספר לכם (השר גלנט, י.ג) שבוע שעבר צעקות בקבינט, על רכסים. תבינו שכל דבר זה מלחמת עולם, אבל פנינו לפתור את הבעיה. אני חושב שצריך לדבר או יואב או עם אביגדור בעניין הזה, שיהיה נציג מטעמכם שיוכל לרוץ לותמ"ל, אני לא יודע איך זה בנוי טכנית, אבל אני חושב שמישהו מטעמכם כן יכול להיות שם, זה גם יכול להיות מטעמינו אבל שהוא ישרת עבורכם".

כזכור, אמש, לאחר פרסום דבריו של כחלון נגד ביבס, הובהר ל"בחדרי חרדים" על ידי לשכת השר כי הדברים לא נאמרו וכי שמו של ביבס כלל לא הוזכר. "הדברים המיוחסים לשר האוצר בכתבה מעולם לא נאמרו. צר לנו שגורמים אינטרסנטים עושים שימוש ציני במפגש שכל מטרתו לפתור את מצוקת הדיור של המגזר החרדי וטובת המגזר", אמרו בלשכה.

במרכז השלטון המקומי מסרו בתגובה ל"בחדרי חרדים": "השלטון המקומי מסייע למדינה להגדיל את הצע הדיור תוך הקפדה שכל הגדלה במספר הדירות תלווה בהסדרת מבני ציבור, בתי ספר, גנים, כבישים וכל הדרוש לאיכות חיי התושבים שיבואו לגור בדירות אלו. ספציפית בעיר מודיעין שבראשה עומד יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, מאז הקמתה ועד היום כל תוכנית דיור חדשה כוללת 30% דירות קטנות בנות שלוש חדרים ולכן טיעון זה אינו נכון דה פקטו".
חיים ביבס משה כחלון ראשי ערים חרדים זאב אלקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד