כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

פקידי הממשלה כבר אינם מוכנים להתחייב לירידה במחירי הדירות

בוועידת עיר הנדל"ן באילת אמר השמאי הממשלתי: "מי שעומד עם סטופר, משלה את עצמו. אם אתם רוצים לדעת מה יקרה למחירים ב-2017, תשאלו אותי ב2018-" • יו"ר הוותמ"ל, ערן ניצן: "לא נראה את פירות העשייה של הממשלה מחר"

אין תקווה, צילום ארכיון
אין תקווה, צילום ארכיון



פקידים בממשלה, ובעיקר במשרד האוצר, נהגו עד לאחרונה לומר בבטחה כי מחירי הנדל"ן צפויים לרדת. יו"ר קבינט הדיור, אביגדור יצחקי, אף הודיע כי יתפטר אם המחירים לא יירדו עד סוף 2017. ואולם נראה כי הטון משתנה בהדרגה - כך ניכר בדברי המשתתפים אתמול בפאנל הפותח של ועידת עיר הנדל"ן שעורך מרכז הבנייה הישראלי באילת.

השמאי הממשלתי, טל אלדרוטי, הזהיר כי מי שעומד עם סטופר ומצפה מדי יום לירידת מחירים משלה את עצמו, משום שזהו תהליך ארוך, וצריך להתאזר בסבלנות. "אם אתם רוצים שאגיד לכם מה יקרה למחירי הדירות ב-2017, תשאלו אותי ב-2018", אמר אלדרוטי.

ערן ניצן, סגן הממונה על אגף התקציבים ויו"ר הוותמ"ל (ועדה למתחמים מועדפים לדיור), אמר כי "לא נראה את פירות העשייה של הממשלה מחר בבוקר". לטענת ניצן, "משרד האוצר, רשות מקרקעי ישראל ומשרד השיכון - כולם פועלים במסירות להגדלת השיווק, הגדלת התחלות הבנייה והסרת חסמים".

ואולם, אנשי המגזר הפרטי שהשתתפו בפאנל היו כמעט מאוחדים בדעתם כי מחירי הדירות ימשיכו לעלות - בחלקם בגלל פעילות הממשלה.

אליאב בן שמעון, יו"ר התאחדות בוני הארץ, ציין כי תוכנית מחיר למשתכן היא אחד הגורמים המרכזיים להמשך עליית המחירים. "התוכנית היא לא הפתרון למשבר בענף הדיור, ולכן נגמור את השנה עם עליית מחירים של לא פחות מ-8%", אמר בן שמעון, והגיב לטענות שהעלה שר השיכון, יואב גלנט, בדבר "חזירות" מצד קבלנים. לדברי בן שמעון, "אם הרווחים של הקבלנים היו כל כך גבוהים - לא היינו רואים מבול של חברות ביצוע שקורסות".

בפאנל שמאי המקרקעין שהתקיים מוקדם יותר, בהנחיית השמאי חיים מסילתי ובהשתתפות קובי כחלון, מ"מ ראש עיריית ירושלים ואחיו של שר האוצר, משה כחלון, שאל מסילתי את חברי הפאנל אם הם מאמינים שמחירי הדירות יירדו. כחלון האח השיב כי המטרה של שר האוצר היא לא להוריד את המחירים אלא לספק דיור מוזל לזוגות צעירים.

קישורים:
מה הסיכוי שלכם לזכות בהגרלות הדירות במחיר למשתכן?
זה מה שקורה כשמנסים בכוח להוריד את מחירי הדיור
פרשת הצוללות מסתבכת: כך יגיע הכסף הישראלי לאיראן
מחירי נדלן מצוקת הדיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד