כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

קרטל? המוניות בבני ברק סגרו נגד התושבים

קרטל פסול בבני ברק? תחנות המוניות בעיר יתחילו לגבות דמי הזמנה טלפונית בסך 4.60, לאחר תיאום ביניהן - מהיום

(צילום: קובי גדעון, פלאש90)
(צילום: קובי גדעון, פלאש90)

לאחר שנים ארוכות שבבני ברק לא שילמו הנוסעים עבור הזמנה טלפונית, הצליחו בעלי התחנות להתאחד ולהחליט על "קרטל": החל מהיום (רביעי) ישלמו תושבי העיר 4.60 עבור כל הזמנת מונית, כך מדווח יעקב רייניץ בעיתון המודיע הבוקר.

ממידע שהגיע לעיתון 'המודיע' עולה כי השבוע נערכה פגישה בין מנהלי תחנות המוניות בבני ברק, ויחד הן הגיעו להסכמה על גביית "דמי הזמנה טלפונית" בסך 4.60 שקלים, וזאת לאחר שנים ארוכות שסכום כסף זה לא נגבה מהנוסעים בבני ברק.

באופן עקרוני על פי החוק מותר לכל נהג מונית לגבות 4.60 ש"ח על הזמנה טלפונית, אלא שבבני ברק, בעיקר בגלל התחרות בין התחנות, לא גבו נהגי המוניות את הסכום מתושבי העיר שבלאו הכי לא משופעים בכסף. הנוהג השתרש לפני שנים רבות, כשתחנת מוניות חדשה נכנסה לעיר וביטלה את דמי ההזמנה הטלפונית ולאחריה ביטלו כל שאר התחנות את התשלום.

אלא שבחודש האחרון נכנסה לתוקף תקנה חדשה של שר האוצר משה כחלון, ועל פיה הוזלו מחירי הנסיעות ב–11%, והמונה מתחיל לפעול מ–10.90 שקל במקום מ-12.30 שקל כפי שהיה נהוג עד כה. נהגי המוניות ניסו להפגין נגד התקנה של כחלון, אך כחלון - שמעוניין להוריד את יוקר המחייה, התבצר בעמדתו והתעריף החדש והמוזל נכנס לתוקף בחודש האחרון.

נהגי המוניות בבני ברק החליטו שאם מקצצים להם במקום אחד, הם יטילו על ציבור הנוסעים את ההיטל ממקום אחר, והפעם הציבור ישלם הרבה-הרבה יותר כסף. וכך, בעוד שכחלון דאג להוזלה של שקל וארבעים אגורות, ישלמו הנוסעים בבני ברק עוד 4.60 שקל על כל נסיעה במונית שתתבצע באמצעות הזמנה טלפונית.

בעלי התחנות בבני ברק ידעו שרק אם יאחדו כוחות הם יצליחו לגבות את ההיטל החדש מתושבי בני ברק, ולכן התחילו לפני כחודש במגעים בין כלל התחנות בעיר לאחד אותם סביב ההיטל החדש. במהלך החודש האחרון התפוצצו מספר פעמים המגעים בין כלל מנהלי התחנות, אבל לבסוף אתמול הם הצליחו להגיע להסכמות בניהם.

לפי הדיווח ב'המודיע' - בסיכום בין תחנות המוניות הוחלט כי באם תחנה אחת תפר את המשמעת ותפסיק לגבות את דמי ההזמנה הטלפונית, יוטל עליה קנס כספי. כך מנסים בעלי התחנות לשמר על הקרטל הפסול על חשבון כלל תושבי העיר. מבירור שנעשה אתמול בקרב מספר תחנות מוניות התברר שאכן זו כוונתם. בחלק אחר מהתחנות סירבו להתייחס למידע – אבל כאמור, מדובר במידע שאומת מול מספר גורמים רשמיים.

ב"המודיע" מציינים כי הם מפרסמים את המידע מראש מתוך תקווה שעצם הפרסום יבטל את הקרטל הפסול בין כלל התחנות בבני ברק. אבל אם בשלב ראשון זה לא יעזור, מומלץ לנוסעים בבני ברק להתעקש שלא לשלם את דמי ההזמנה הטלפונית כפי שהיה עד היום. באם הנהגים יתעקשו, פשוט לא לנסוע אותם – או לנסות לעצור מוניות ברחוב וכך לחסוך את התשלום. רק כשבעלי החברות יראו שתושבי בני ברק הם לא הכתובת לגחמות האישיות שלהם, יש סיכוי שהקרטל ישבר.
מוניות בני ברק קרטל מוניות דמי הזמנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד