ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

צעד רביעי, מצא את המשרה

מחפשים עבודה? הקדישו עשר דקות מזמנכם ללמוד כיצד עושים זאת נכון. מאמר רביעי בסדרת טיפים מקצועיים באדיבות מרכז 'כיוון' מאת ר. סרולוביץ

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי

מי היה מאמין? יש בידינו מקצוע. במילים אחרות - יש לנו מה למכור. בין אם בחרנו במקצוע המתאים לנו ללא צורך בלימודים, ובין אם מונחת בכיסנו תעודה מרשימה, שדרגנו את מעמדנו וכעת מוטל עלינו לשווק את עצמנו . שיווק? בהחלט. כדי לאתר את המשרה שאליה חתרנו במשך כל התהליך בבחירת המקצוע, התאמתו וההכשרה אליו, עלינו לשווק את עצמינו כמו שצריך. זהו השלב האחרון והמאתגר מכולם, והוא זה שיהפוך בעזרת השם לדלת הכניסה לעבודתנו הקבועה.

כיצד משווקין?

אימון, אמון וביטחון עצמי- כלל גדול בשיווק: לא ניתן לשווק מוצר מבלי להאמין בו. עלינו להאמין בעצמינו, בכישורים שניחנו בהם וביכולות שצברנו, ביטחון זהו שם המשחק. הכל עניין של אימון אישי. נוכל לעשות זאת מול מכר או אפילו מראה, כשנציב לנגד עיננו את המקצוע, ונשנן ללא הרף: אני מסוגל, אני יכול, יש לי מה למכור ולתרום לאחרים. כך ברגע האמת, בעמידה מול מעסיק או מציע עבודה, נוכל להאמין בעצמינו ולהציג את 'המוצר' בביטחון.

כתיבת קורות חיים- זוהי תורה בפני עצמה. מרכזי הכוון וחברות השמה מפעילות לשם כך סדנאות מקצועיות, יעוץ אישי ודפי מידע לכתיבת דף קורות החיים שלנו, ומומלץ להיעזר בכל אלו. נוכל ללמוד כאן בקצרה על תמצית כללי הבסיס שינחו אותנו בכתיבת קורות החיים. לכאורה, מסמך קורות חיים נראה מסמך פשוט ושבלוני למדי. אולם חשוב שנדע לכתוב אותו נכון.

על מנת שקורות החיים יבלטו על פני עשרות או מאות 'מתחרים' אחרים אותם מקבל המעסיק, עלינו לגרום לכך שדווקא קורות החיים שלנו יעניינו אותו ויגרמו לו להזמין אותנו לראיון. נקפיד על כללים חשובים: קורות החיים יכתבו בצורה קצרה ומתומצתת על מנת לא להעמיס על הקורא. עליהם לכלול פרטים אישיים כולל פרטי התקשרות, השכלה, ניסיון תעסוקתי וכישורים הרלוונטיים למשרה המדוברת. יש להימנע מלכתוב פרטים שאינם נכונים, או לנדב מידע מיותר. לדוגמא, אם קורות החיים מיועדים למשרת ניהול אירועים, אין צורך לציין את התעסקותנו בעבר במסירת שיעורים פרטיים לתלמידים. בכישורים נציין כל מה שיכול להועיל למשרה, ואין צורך להצטנע, אולם חשוב לא להגזים. את קורות החיים נעצב בקו נקי ומסודר, ניתן להוסיף עיצוב עדין בצבע ובמסגרת. מסמך זה ילווה אותנו עד למציאת העבודה, אותו נשלח לכל מציע משרה רלוונטית, ונשאיר בכל משרד מתאים.

ידידים ומכרים- נספר לכל מי שמעוניין לשמוע על המקצוע שלנו או על התעודה שבידינו. נספר גם שאנו מחפשים אחר עבודה כזאת וכזאת, ונבקש לחשוב על רעיונות או להציע לנו הצעות מתאימות. עוף השמיים הוא אחד מכלי השיווק המוצלחים. קרובי משפחה, ידידים ומכרים יוכלו לסייע לנו בשיווק, לתת רעיונות מעשיים, או לספר עלינו למעסיקים או מכרים אחרים.

לוחות הדרושים- נכון. הם לא הטור הכי מושקע והכי מרתק בעיתון. ולרוב המודעות בהם אינן אלה שחיפשנו. אבל לעיתים גם מהם יכולה לצמוח משרה. מלבד לוחות הדרושים המוכרים מכלל סוגי העיתונות, קיימים גם מאגרים בתשלום ומאגרים של מרכזי הכוון והשמה. במאגרים אלו קיים סיכוי גדול יותר למצוא את מבוקשינו, אך חשוב לוודא קודם כל את אמינותם. קיימות בשוק חברות לחיפוש עבודה שכל מטרתן היא כספי המנוי שנשלם תמורת רשימות הדרושים שישלחו לנו מידי פעם. נאתר את מאגרי הדרושים האמינים, שמכילים משרות אמתיות בלבד ומאחוריהם עומדים הרוצים בטובתנו. גם לאיתור משרה בלוח הדרושים ניתן להיעזר בסדנת 'ג'וב קלאב'- סדנא מקצועית לאיתור משרה בדרך הנכונה והקצרה ביותר.

מרכזי הכוון והשמה- בשלב משמעותי זה של חיפוש עבודה, תמיד נוכל לקצר תהליכים ולהקל מעלינו את העול, אם נפנה למי שיוכל לסייע לנו בכך. מרכז הכוון טוב הוא מרכז הכולל בתוכו הכל: ייעוץ והכוונה אישיים, סדנא לקורות חיים וסיוע בכתיבתם, מאגרי דרושים אמינים וליווי מקצועי לאורך תקופת חיפוש העבודה, ולא משנה מה אורכה. במרכז הכוון כזה הצוות בעל ניסיון וידע רב משלנו על שוק העבודה, על המשרות בו ועל אפשרויות האיתור השונות.

תקוותנו שתהליך חיפוש העבודה לא יארך זמן רב, אך מומלץ ונכון להיאזר בסבלנות ואורך רוח. חיפוש עבודה זוהי עבודה בפני עצמה, ועם השקעה נכונה, תפילה והרבה סייעתא דשמיא נתקדם לקראת המשרה הנכספת, המתאימה לנו מכל בחינה.

נציגי מרכז 'כיוון' ירושלים ישמחו לסייע בתהליך חיפוש העבודה, ולתרום מניסיונם ומקצועיותם. בטל': 02-645-6222.
מרכז כיוון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד