כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אשר יוזם: חובת הצבת משקל ליד הפיצוחים

חבר הכנסת מ'דגל התורה' בהצעת חוק צרכנית, המחייבת רשתות וחנויות גדולות להציב משקל לצד מוצרים הנמכרים בתפזורת

אילוסטרציה: יעקב נחומי
אילוסטרציה: יעקב נחומי צילום: יעקב נחומי

מליאת הכנסת אישרה היום (ד') פה אחד את הצעת החוק של ח"כ יעקב אשר, המחייבת רשתות וחנויות גדולות להציב משקל לצד מוצרים הנמכרים בתפזורת, כדי לסייע לצרכן לנהל צרכנות נבונה - ולדעת בעת בחירת המוצר כמה הוא ישלם על כך בקופה.

בדבריו היום במליאת הכנסת אמר ח"כ אשר כי "התורה נותנת לנו את הבסיס לניהול חיי מסחר, אֶבֶן שְׁלֵמָה וָצֶדֶק יִהְיֶה לָּךְ, ומחובתנו גם לתת לצרכן את הכלים לנהל צרכנות נבונה ולדעת בעת שהוא מחליט לרכוש את המוצר כמה הוא ישלם עליו בקופה", אמר אשר.



לדבריו, "החוק כיום מחייב את המוכר לסמן מחיר לק"ג על גבי המוצר אולם כשאין לצרכן את הכלים לאמוד כמה שוקל המוצר יוצא מצב שאדם מגיע לקופה ומגלה כי המוצר עולה יותר מכפי מה שהוא חשב אבל הוא בדרך כלל כבר לא יחזור מהקופה למדפים כדי להחזיר את המוצר ונאלץ לקנות את המוצר במשקל יותר גדול ממה שהוא חשב".

סגן שר האוצר ח"כ יצחק כהן הציג את עמדת הממשלה ואמר כי מדובר בהצעת חוק צרכנית טובה וראויה וועדת השרים לענייני חקיקה החליטה לתמוך בהצעת החוק, לאחר מכן נערכה הצבעה והחוק עבר פה אחד בקריאה טרומית והועבר לדיונים בוועדת הכלכלה של הכנסת להכנתו לקראת קריאה ראשונה.
משקל חוק צרכני הצעת חוק יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד