כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בגלל ליצמן - חוק המואזין ירד מסדר היום

לאחר שראש הממשלה התעקש שהחוק יחול בכל שעות היממה, התעורר חששו של שר הבריאות כי החוק יפגע בצופרי השבת

ליצמן. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
ליצמן. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

חוק המואזין, שהיה אמור לעלות היום (ד) להצבעה במליאת הכנסת, הורד במפתיע מסדר היום – זאת לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו דרש שהוא יחול כמתכונתו הראשונה, בכל שעות היממה – נגד דעתו של שר הבריאות יעקב ליצמן שהטיל בתחילה ערר על החוק וכפי שנחשף ב"בחדרי חרדים", בעקבות החשש שהוא יפגע בצופרי השבת.

התעקשותו של נתניהו היא הפרה בוטה ממה שסוכם עם ליצמן, שהסיר את הערר רק לאחר שהובטח לו שהחוק לא יפגע בצופרי השבת וכי הוא יחול רק בשעות הלילה.

ל"בחדרי חרדים" נודע, כי בעקבות הפרת הסיכומים, דרש ליצמן להסיר את ההצבעה על החוק מסדר היום ולקיים דיון מחודש בנושא עם ראש הממשלה נתניהו, ואכן יו"ר הקואליציה דוד ביטן הודיע כי החוק לא יעלה היום להצבעה וכי צפוי להתקיים דיון בין ליצמן לנתניהו.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי ליצמן לא מתכוון להתפשר בנושא, ומבחינתו – החוק יעבור רק אם הוא לא יפגע בצופרי השבת, וזאת גם בניגוד לדעתו של ראש הממשלה.

בשלב זה, לאחר שליצמן הסיר את הערר על החוק שעבר בועדת השרים, אין דרך להחזיר את הגלגל ובכדי למנוע את ההפרה עם מה שהוסכם עימו – הוא יאלץ לאיים אף בשלימות הקואליציה, אם יהיה צורך בכך.

מנגד, לאחר שפורסם כי שר הפנים אריה דרעי הוא זה שדרש מנתניהו להסיר את החוק מסדר היום, במפלגה שומרים על זכות השתיקה ומתעקשים שלא לספק כותרות בנושא ואף לא לאשר את הפרסומים.

דרעי נמצא בפלונטר, מצד אחד הוא מעוניין לדאוג למגזר הערבי שמביא לו לא מעט מצביעים, ומנגד – הדבר הגרוע ביותר כיום לש"ס – הוא דימויה לשמאל. לכן, במקרה הזה – השתיקה עדיפה – גם אם זה המחיר הוא שליצמן "יגנוב" את הקרדיט על הורדת החוק מסדר היום.
חוק המואזין ועדת השרים ליצמן נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד