כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

החסידים עמדו ובכו: המרפסת המיתולוגית של ויז'ניץ נהרסה

דחפורים עלו היום על בית המדרש של ויז'ניץ, והרסו את המרפסת המיתולוגית של האדמו"רים • ותיקי החסידים עמדו ממול ובכו בעצב והתרגשות • השבת תתקיים בבית המדרש התפילה האחרונה • האדמו"ר יצא למסע לגיוס מיליונים לבימ"ד חדש

החסידים עמדו ובכו: המרפסת המיתולוגית של ויז'ניץ נהרסה

היסטוריה בחסידות ויז'ניץ: הבוקר (ד') החלו הדחפורים בהריסת בית המדרש הגדול בקרית ויז'ניץ בבני ברק. בשלב ראשון נהרסו חזית הבניין והמרפסת המיתולוגית עליה עמדו אדמו"רי בית ויז'ניץ, במעמדים מיוחדים.

בית המדרש הגדול ייהרס כולו לטובת הקמת בית מדרש גדול יותר. בימים אלו האדמו"ר מגייס בארה"ב 40 מיליון דולר לבנייתו.

זקני החסידים עמדו היום סביב בית המדרש כשדמעות של עצב והתרגשות בעיניהם. החסידים מסרבים להאמין כי בית המדרש היה ואיננו. השבת יתפללו בבית המדרש בפעם האחרונה והחסידים ילמדו בו במשמרות כדי להיפרד ממנו. מעמד הדלקת נרות חנוכה השנה, יתקיים לראשונה בבית המדרש הזמני שהוקם ממול.

תוך כך, 'בחדרי' מפרסם שורת הוראות שניתנו בחסידות לילדי התלמוד תורה, לכל מהלך תקופת הבנייה.

1. בחודשים הקרובים, ועד לסיום פינוי ההריסות ייחסם רחוב תורת חיים הן לכלי רכב והן להולכי רגל החל מרחוב צמח צדיק ועד לאחר ביהמ"ד הגדול. ילדי הת"ת המעבר לת"ת מדי יום, יהיה דרך השביל שברחוב צמח צדיק.

2 .כדי להקל על העומס הצפוי בשביל ברחוב צמח צדיק, יפתח בתקופה הקרובה מעבר מיוחד לתלמידי מוסדות החינוך דרך ביהמ"ד הגדול הזמני המוקם על שטח ה'שאטער'. מעבר זה יפתח אך ורק בשעות העומס של תחילת וסיום הלימודים, ולגברים בלבד.

3. מעבר "כיכר טסלר" מרחוב אמרי חיים, אמור להיסגר בתקופה הקרובה, לצורך הגעה לגני הילדים, יפתח מעבר מיוחד מאחורי בנין הת"ת, פרטים על כך יבואו בהמשך.

4. זה המקום וזו העת לשוב ולעורר אודות חובת הבטיחות הנדרשת בתקופה זו, אתר הבניה הוא מקום סכנה. אנו מצידנו עושים ככל אשר ביכלתנו ע"מ לבטח את האתר ולמנוע גישה מסוכנת אליו, אך החובה מוטלת שבעתיים על הילדים ועל ההורים, להזהיר ולהתריע שלא להתקרב לשום מקום סכנה, ק"ו שלא לטפס ולהיכנס למקומות אלו.

5. כמו"כ מתבקשים הילדים שלא להפריע למהלך העבודות התקין, לא להתעמת עם עובדי האתר ולשמור עליהם מכל משמר.

6. הבל פיהם של תינוקות של בית רבן מרוצה ומקובל ביותר, אי לכך מעבירים אנו את בקשתו של מרן אדמו"ר שליט"א, תפילת ילדי תשב"ר נחוצה מאד להצלחתו של מרן אדמו"ר עט"ר שליט"א ולהצלחת הפרויקט כולו, עד שהבנין יעמו"ד אי"ה בשלמותו כלול בהדרו ובתפארתו לכבוד בית ה'.



























הריסת בית המדרש ויזניץ מיתולוגי נר חנוכה מרפסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד