י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

קו האש: בן ישיבה שסולק יזם הצתת רכב ראש הישיבה?

ההצתות בבית שמש: גורמים בישיבת 'אור לישרים' טוענים: תלמיד הישיבה שסולק יזם את הצתת רכב ראש הישיבה

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון

 

האם ישנו קצה חוט בתעלומה הצתת רכב ראש הישיבה? פרשייה מוזרה זו שדווחה בלעדית ב'בחדרי', ממשיכה להסעיר את בית שמש.

כפי שדווח ב'בחדרי', הוצת רכבו של ראש ישיבה בבית שמש. לפי מידע נוסף, מתברר כי צוות הישיבה סילקו והענישו מספר בחורים כמה ימים קודם לכן. החשד עתה הוא, שכתגובה נחצה קו אדום, והוצת הרכב.

כזכור, בשבוע שעבר דווח ב"בחדרי", על שני מקרי הצתה שכוונו נגד ישיבת "אור לישרים" בבית שמש, וראש הישיבה: חדר האוכל בישיבה, ורכבו של ראש הישיבה - הוצתו.

"בלילה שבין מוצ"ש לראשון בשבוע שעבר הוצת חדר האוכל בישיבה. לאחמ"כ בלילה שבין שני לשלישי הוצת רכבו של הראש ישיבה" סיפר תלמיד בישיבה.

כתוצאה מהשריפה ניזוק גם רכבה של מנהלת אגף חינוך חרדי בעיריית בית שמש.

השריפה התגלתה על ידי תושבי בניין מגורים סמוך בסביבות השעה 5:00 לפנות בוקר. צוותי כיבוי מתחנת בית שמש הוזעקו למקום וכיבו את האש, אולם נזק כבד כבר נגרם לשני כלי הרכב.

 

תמורת 500 שקל?
על פי המידע שנמסר ל'בחדרי' מגורמים בישיבה, חרדי כבן 40 מעורער בנפשו, הידוע כפירומן המצית פחי אשפה, עומד כנראה מאחורי ההצתות, ומישהו ניצל את אי כשירות שלו לביצוע המעשה. כך לפחות נטען ממקורות אחרים.

גורמים בישיבה מדווחים כי המידע הפנימי בקרב הבחורים מספר על בחור שסולק מהישיבה לצמיתות, ובעקבות כך פנה ושילם כסף לאותו אדם בלתי כשיר נפשית, אחרי שכבר שרף את חדר האוכל והפחים בשכונה, זאת כדי שיצית גם את רכבו של ראש הישיבה.

המקרה, אם אכן התנהל כך, חמור מאוד, אך במקביל לכך עולה כי ישנו מתח בישיבה סביב סוגיית סילוק בחורים, ואפשר וזה שהוביל לחציית קו אדום בדמות הצתת נקמה.

א' - אחד התלמידים מספר על מספר בחורים ש"לא קמו לתפילת שחרית ביום שני, שלישי ורביעי בבוקר". את הסיבה הם תולים דווקא באחריותם יוצאת הדופן "מאחר ואנו נשארנו ערים כדי לאתר את המצית שהתנכל לישיבה, בעקבות כך המשגיח העיף אותנו מהפנימיה למשך שבוע, כך שכל יום אנו אמורים לישון בבית ולחזור על הבוקר לישיבה.

לדבריו: "הבחורים שסולקו למשך שבוע מהישיבה, ביניהם אני, גרים במרחק של כשעה וחצי נסיעה מבית שמש. לא נסענו לביתנו, בשל טלטולי הדרכים. ישנו בלילות ברחובות בית שמש" הוא מספר ומוסיף, "לאחר יומיים שישנו ברחוב, המשגיח תפס אותנו (גילה זאת. א.מ), והעיף אותנו לצמיתות".

הבחור, כאוב מאוד, מסרב לאשר או להכחיש את הדיווחים לפיהם ידו של בחור אחר, שסולק גם הוא מהישיבה במעל ההצתות, הוא רק הסכים לומר את הדברים הכואבים, "ואח"כ מתפלאים מדוע יש נוער נושר. זה אבסורד העונש הזה. מוגזם שבשל אי הגעה לתפילת שחרית, בסופו של דבר מסלקים מהישיבה".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', מסתבר כי לא מדובר בפעם הראשונה בה הוצתה שריפה שכוונה נגד הישיבה. ובהוראת הרב קופשיץ, הוגשה נגד מצית רכבו של ראש הישיבה תלונה במשטרה.

לדברי תלמיד מהישיבה שסיפר ל'בחדרי' בשבוע שעבר על אשר אירע: "חוקרי המשטרה הגיעו כבר כמה פעמים לישיבה כדי לחקור מי עשה את זה. ראש הישיבה אמר לנו היום בשיעור 'אני מוחל למי שעשה את זה. הכל מאת השם״.

גורמים בהנהלת הישיבה אומרים ל'בחדרי חרדים': ״זה לא שווה תגובה, זה בדיחה מצחיקה״.

בנוגע לסילוק הבחורים אומר הגורם בהנהלת הישיבה ל'בחדרי חרדים': ״משעמם לכם, זה בדיחות מצחיקות. לא מתייחסים לשטויות״.

שריפה משגיח ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד