י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

משרד החינוך משקיע 1.5 מיליון שקל בקבלות שבת המוניות

במסגרת התכנית ששמה "שלום שבת", מתקיימים הופעות של זמרים, אומנים ורבנים ברשויות מקומיות ברחבי הארץ בנושא השבת • לצד התקצוב, המשרד הקים אתר אינטרנט לתוכנית, והוא מקדם אותה בקמפיין ברדיו ובאינטרנט בתקציב נוסף שגובהו עדיין לא ידוע

צילום: מנדי הכטמן / פלאש90
צילום: מנדי הכטמן / פלאש90



משרד החינוך משקיע 1.5 מיליון שקל בתוכנית חדשה לקידום החשיבות של השבת ושמירתה בציבור בישראל. במסגרת התכנית ששמה "שלום שבת", מתקיימים הופעות של זמרים, אומנים ורבנים ברשויות מקומיות ברחבי הארץ בנושא השבת. לצד ההופעות, התוכנית כוללת גם אירועי קבלות שבת גדולות במרכזי הערים וסדרת מפגשים המיועדת לתלמידי התיכון סביב חשיבות השבת. התוכנית יצאה לדרך כחלק מיעדיו של שר החינוך, נפתלי בנט, לקדם את ערכי היהדות בישראל.

המימון לתוכנית מועבר לרשויות המקומיות שנבחרו לקיים את האירועים. לצד תקצוב המופעים, המשרד הקים גם אתר אינטרנט המוקדש לתוכנית, והוא מקדם אותה בקמפיין ברדיו ובאינטרנט בתקציב נוסף שגובהו עדיין לא ידוע.

לפי משרד החינוך, המופעים "שוזרים את סיפורה של השבת באמצעות שיר, פיוט ומזמור ומביאים מבט מגוון עתיק וחדש על השבת ומהותה". בין היתר, התוכנית כוללת הופעה של הרב חיים לוק שיארח את עמיר בניון וג'קי לוי שתתקיים בירוחם, אשקלון, בית שמש, בית שאן, באר שבע וטבריה; הופעה בנושא "מסע נשי אל השבת" של רונה קינן, מאיה בליזצמן ונטע אלקיים שתתקיים בלהבים ובקרית גת; הופעה של קובי אוז שתעסוק בקבלת השבת תתקיים בישובים שונים בהם ראש העין, אשדוד ורעננה, ושי צברי יופיע יחד עם דקלון וציון גולן ברמת גן, חדרה, עפולה ומגדל העמק.

במהלך חודשי האביב, יקיים המשרד קבלות שבת המוניות במרכזי ישובים וערים בשעות הצהריים של ימי שישי לפני כניסת השבת. בנוסף, חלק מהתוכנית לקידום החשיבות שמירת השבת תתקיים גם בתיכונים ותכלול מפגשים בין תלמידים דתיים וחילונים בנושא חשיבות השבת. התוכנית בתיכונים תתקיים על ידי עמותת גשר שעוסקת בקידום ההידברות בין דתיים לחילונים בישראל, שהוקמה על ידי הרב דני טרופר, ממקימי הבית היהודי. בימים אלה, מתארחים עיתונאים מובילים מישראל בארה"ב כחלק מפרויקט נוסף שמפעילה העמותה במימון חלקי של משרד התפוצות, בראשותו של בנט.

באתר האינטרנט שהוקם לצורך קידום תוכנית השבת נכתב כי מדובר "במיזם לאומי, תרבותי וחברתי אשר מבקש להעצים את המפגש של כלל החברה בישראל עם ערכי השבת". עוד נכתב באתר שהקים המשרד כי "השבת מלווה אותנו כבר אלפי שנים. בכל מקום שהיינו שבה אלינו שבוע אחר שבוע, מזמינה אותנו לעצור ממירוץ החיים ולהתבונן, לנשום. ישיבתנו סביב שולחן השבת הביאה במידה ניכרת לעיצוב זהותנו כעם והפכה להיות חלק ממשי מפסקול חיינו וממי שאנחנו".

ממשרד החינוך נמסר כי "תמיכת המשרד בתוכנית ניתנה רק לרשויות המקומיות אשר ביקשו להשתתף במיזם והגישו בקשה במסגרת קול קורא לתמיכה בפרויקטים מיוחדים ונתמכו בהתאם למבחני התמיכה בתקנה זו. סכום התמיכה לכלל הרשויות המקומיות עומד על 1.5 מיליון שקל "המשרד מקיים שיתוף פעולה עם עמותת גשר אולם לא תומך כספית בעמותה".

קישורים:
מה הסיכוי שלכם לזכות בהגרלות הדירות במחיר למשתכן?
זה מה שקורה כשמנסים בכוח להוריד את מחירי הדיור
פרשת הצוללות מסתבכת: כך יגיע הכסף הישראלי לאיראן
קבלת שבת משרד החינוך שלום שבת ערכי היהדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד