כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

בגלל חוק ההסדרה: הערבים יפנו לעזרת האו"ם

חברי הכנסת של המשותפת הודיעו כי באם חוק ההסדרה יעבור, הם יפנו לעזרת ארגונים בינלאומיים נגד ישראל

איימן עודה, צילום: פלאש90
איימן עודה, צילום: פלאש90

אמש (רביעי) אישרה מליאת הכנסת את חוק ההסדרה בקריאה ראשונה - קודם לכן פרסמה הרשימה המשותפת איום חריג, לדבריה, במידה וחוק ההסדרה יאושר היא תפנה לארגונים בינלאומיים נגד ישראל, והוא ישמש בעתיד "בסיס לכתב האישום נגד הממשלה והעומד בראשה בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג בגין פשעי מלחמה".

מדובר בצעד חריג שבו חברי הכנסת הערביים משמיעים הצהרה רשמית שבכוונתם לגייס את דעת הקהל העולמית ולפנות לארגונים הבינלאומים - נגד ישראל, וזאת בגין חוק ההסדרה שבה להסדיר לראשונה את ההתיישבות הלא חוקית ביהודה ושומרון.

לדברי חברי המשותפת, "החוק אינו חוקתי ונוגד את החוק הבינלאומי ולמעשה מחיל את החוק הישראלי על ההתנחלויות בגדה, ומטרתו היא קידום ריבונות ישראלית על השטחים הכבושים. צעד בוטה זה יעמיד את ישראל בהפרה בוטה של המשפט הבינלאומי ויחשוף את מציאות הגזל והפלישה של הכיבוש לעולם כולו".

עוד הדגישו ברשימה המשותפת כי החוק הוא "ניסיון נואל להפוך שוד וגזל קרקעות של פלסטינים לדבר חוקי, על מנת להשתלט על מה שנותר מהאדמות הפלסטיניות. החוק מנסה למנוע פינוי של כארבעת אלפים בתים בהתנחלויות הממוקמות על קרקע פלסטינית בבעלות פרטית, ומבטיח את העברת 'עמונה' לאדמות המוגדרות נכסי נפקדים למשך שלוש שנים, למרות התנגדות היועמ"ש".

הרשימה הכריזה כי "תפנה למוסדות בינלאומיים ותרתום את דעת הקהל המקומית והעולמית להתנגד לחוק, וללחוץ על ממשלת המתנחלים לסיים את הכיבוש ולפנות את ההתנחלויות - במקום לספח ולנשל".
חוק ההסדרה הרשימה המשותפת בית הדין בהאג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד