ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

התאונה בצומת בר אילן בירושלים: נמצאה גופת אדם ברכב שנמחץ

לאחר כשעתיים של עבודה מאומצת מצאו אנשי כיבוי האש גופת אדם ברכב שנמחץ תחת גלגלי האוטובוס בתאונת השרשרת בצומת בר אילן בירושלים, בין שני אוטובוסים, רכב הסעות ורכבים פרטיים. שמונה נפצעו • צפו בתיעוד מהזירה

(כבאות והצלה ירושלים)
(כבאות והצלה ירושלים)

שמונה בני אדם נפצעו, בתאונת שרשרת שהתרחשה הערב (חמישי) בצומת בר אילן בירושלים. מתחקור ראשוני עולה כי אוטובוס שנסע ברחוב שאול המלך בירושלים, מצפון לדרום פגע בשני כלי רכב פרטיים ובאוטובוס נוסף.

אחד הרכבים נמחץ באופן קשה תחת גלגלי האוטובוס ובמשך שעות לא היה ברור האם יש בתוכו לכוד. לאחר כשעתיים של עבודה מאומצת, מצאו המחלצים גופת אדם ללא רוח חיים בתוך הרכב שנמחץ.



התאונת התרחשה בשעה 16:50 לערך, בצומת הרחובות בר אילן ושאול המלך בירושלים. כונני איחוד הצלה וצוותי מגן דוד אדום העניקו טיפול רפואי ראשוני לפצועים.

אחד מכלי הרכב נמעך בצורה קשה וצוותי כיבוי אש פעלו על מנת לשלול קיומו של נפגע נוסף בתוכו. "הרכב מעוך בצורה קשה ביותר מתחת לאוטובוס" מסר אודי גל דובר הכבאות בירושלים בתחילה. "עד שלא נפתח את הרכב בצורה כזאת שיתאפשר לנו להגיע לכל פינה ברכב, לא נוכל לאשר שאין לכודים". כאמור, בסופו של דבר נמצאה ברכב גופת אדם. אנשי זק"א הוזעקו לטפל בזירה.

מכיבוי אש נמסר: "לאחר פעולות חילוץ מורכבות ביותר, חילצו לוחמי האש אדם שנלכד ברכב שנמחץ בין שני אוטובוסים ומתחת לגחון של אחד מהם. הרכב נמעך בצורה קשה ביותר, ולמרבה הצער עקב הפגיעה הקשה, האדם שחולץ ע"י לוחמי האש חולץ כשהוא ללא רוח חיים. לוחמי האש פעלו במקצועיות רבה במקום, עם כלים הידראוליים רבים ומגוונים ובסיוע מנופים וכלי צמ"ה. כמו כן, מהרכב חולץ הרוג כלבו של הנהג".

טפסר משנה אייל כהן אמר: "צוותי החילוץ פעלו במשך שעה ארוכה לחלץ את הרכב שנמחץ בין שני האוטובוסים. החילוץ בוצע בעזרת מנוף של כב"ה ומנוף של אחד מתושבי השכונה שהתגייס לסייע בחילוץ, וכן כלי צמ"ה כבדים של אגף שפ"ע מעיריית ירושלים.

"כל זמן החילוץ היה חשש, כי האוטובוס יתגלגל ויתהפך על המחלצים והצוותים פעלו במקצועיות ובצורה שקולה, כדי לא לגרום לנפגעים נוספים מקרב כוחות החירום. בסיום חילוץ הרכב מתחת לאוטובוס, לוחמי האש איתרו וחילצו את הלכוד מהרכב המעוך, אך למרבה הצער עקב הפגיעות הקשות מהם הוא סבל, מותו נקבע במקום. בשם לוחמי האש, אני פונה לציבור הנהגים ומבקש, אנא סעו בזהירות, כדי שכולנו נוכל לחזור הביתה בשלום".

שוטרי אגף התנועה של המשטרה סגרו את רחוב שאול המלך לצורך טיפול באירוע. כלל הצירים נפתחו לתנועה. בוחני אגף התנועה במקום.



משה טייטלבוים מנכ"ל איחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי למקום נתקלתי בזירה קשה של תאונה עם מעורבות שתי אוטובוסים, רכב הסעות וארבעה כלי רכב פרטיים. מתנדבים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה שהגיעו ראשונים לזירה העניקו טיפול רפואי ראשוני לנפגעים וביקשו סיוע של מתנדבים נוספים וצוותי כיבוי עקב מעורבות רכב שהתהפך ורכב נוסף שנמחץ מתחת לאוטובוס".

פאראמדיק מד"א רפאל הרבסט שהגיע למקום סיפר: "מדובר בתאונת דרכים קשה בין 2 אוטובוסים ומספר כלי רכב נוספים. כוחות גדולים של מד"א שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי ופינוי לבתי החולים 8 פצועים באורח קל. ברגעים אלו כוחות הכיבוי מחלצים רכב שנמחץ בין 2 האוטובוסים על מנת לוודא שאין פצועים לכודים."

(צילום: קבוצת מדברים תקשורת)







(צילום: משה מזרחי, מדיה איחוד הצלה)



























(צילום: דוברות מד"א)













(צילום: דוברות כב"ה - מחוז ירושלים)








תאונת דרכים צומת בר אילן אוטובוסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד