י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

כבוד: פרוש נבחר על ידי גלובס ומפרגן לספרדים

ראש עיריית אלעד ישראל פרוש ממשיך לעשות כבוד למגזר החרדי. פרוש נבחר על ידי מגזין גלובס לאחד מ-40 הצעירים המבטיחים בישראל: "התחברתי לספרדים ולאוכל שלהם, תאמין לי. הייתי צריך להיכנס לזה, בחיים לא פגשתי ספרדים קודם"

ישראל פרוש (אהרן ברוך ליבוביץ')
ישראל פרוש (אהרן ברוך ליבוביץ')

ראש עיריית אלעד ישראל פרוש, ממשיך לעשות כבוד למגזר החרדי. היום הוא נבחר על ידי מגזין גלובס לאחד מה-40 הצעירים המבטיחים בישראל. כתב העיתון דרור פויר שירטט את דמותו של פרוש והסביר מדוע דווקא הוא נבחר להימנות על הרשימה המכובדת הזו של ה-40 הצעירים המבטיחים.

פרוש סיפר על תחילת דרכו העסקנית, ועל איך שהקים עמותה בשם "חיים לנפש", שעזרה לאסירים וגם לחולים סופניים ותשושי נפש, מה שעזר מאוד להעלות את המודעת למחלות נפש במגזר החרדי - "בחברה שלנו זה היה פיל בחדר. הייתי מכור לדבר הזה. זו הייתה העסקנות שלי. אשתי הייתה הורגת אותי, כל החגים הייתי בבתי כלא", אמר.

על הכניסה לפוליטיקה סיפר כי "לא חלמתי על פוליטיקה, עד שיום אחד כתבו לסבא שלי שצריך עזרה באלעד, ופשוט שלחו אותי הנה".

"התחברתי לספרדים ולאוכל שלהם, תאמין לי. הייתי צריך להיכנס לזה, בחיים לא פגשתי ספרדים קודם. החום שלהם… האמת, הציבור שהביא אותי הנה קצת כעס עליי", סיפר פרוש על הכבוד שהוא רוחש למגזר הספרדי בעירו.

פויר ממשיך לתאר: "הדבר המרשים ביותר בפרוש - ראש העיר הצעיר ביותר בישראל, בעיר הצעירה ביותר בישראל (עם כ-65% מתחת לגיל 19 ויותר מ-1,800 לידות בשנה) - זו הפתיחות והכנות שלו; האיש לא מטאטא שום בעיה ושום קונפליקט מתחת לשטיח. הוא מדבר על העוני בעירו המדורגת 2 מתוך 10 בדירוג החברתי-כלכלי (השכר הממוצע בעיר הוא טיפה יותר ממחצית השכר הממוצע בישראל, למרות אחוזים גבוהים של יציאה לעבודה); על בעיות של נוער נושר, אלימות, סמים ופשע".

פרוש סיפר על מצב הנוער בעירו: "לצערי, נפלנו פה, יש המון סמים, המון 'נייס גאי'. לקחתי את הילדים האלה עליי. יש המון ילדים שנפלטו. אני מסתובב בלילות מחפש אותם, לוקח ועוזר להם. מי שעושה בגרות, אני מסדר לו עבודה".

"אני יודע איפה אני נמצא וצריך להתמודד עם זה. לא צריך להתעלם ולא צריך לטאטא את הדברים. הכנסתי לאלעד את עלם (עמותה לנוער במצבי סיכון). אני מכיר כל נער ונערה, ועובד עם המשטרה. ילד-ילד, לאט-לאט. לא מתייאשים. סבא שלי אמר לי: רק אם תעזור לאנשים תוכל לנוח בהר המנוחות".

לדבריו של פויר: "הדרך של פרוש היא לבנות ולהקים את כל מה שחילונים לא מצפים למצוא בעיר חרדית, שמפתיעה בניקיון שלה, ודאי ביחס לערים חרדיות אחרות, שכל אחת מכוערת יותר מקודמתה. הוא בונה פינת חי ואמפיתיאטרון וחוות סוסים ("נערים שלנו ידריכו שם"), ובפעם הראשונה במגזר החרדי: הוא בונה בריכת שחייה. לפי הדרכת הרבנים, הבריכה תהיה תת קרקעית, ומעליה ייבנו ספרייה ואולם אירועים. פרוש מראה את המצגת בחדווה ובגאווה, ומבטיח שבתוך שנה וחצי אפשר יהיה להשתכשך. "חשוב לדאוג לשעות הפנאי של הילדים", הוא אומר, "לתורה יש פה מספיק זמן ומספיק מקום, ברוך השם".

"ומה אתה עושה חוץ מפוליטיקה?", נשאל פרוש שהשיב: "הרבה תחביבים אין לי. אני אוהב ללכת לשמח. למדתי לנגן גיטרה, זה עוזר לי להתקרב לילדים".

סדר היום של פרוש כפי שסיפר ל'גלובס': "קם בשש וחצי, רבע לשבע שחרית, אחר כך טובל במקווה - כל יום טובל. זה הזמן הכי טוב לפגוש את האנשים בעיר. לשמוע מה בוער ומה מציק. ככה הורדתי את מחיר הכניסה למקוואות מעשרה לשלושה שקלים. אחרי המקווה חוזר הביתה, לוקח ת'ילדים לגנים ולבתי הספר. 8.00 - שם אותם, הולך ללמוד חצי שעה. דף יומי. משהו שייכנס לראש. שמונה וחצי במשרד, עובד עד הערב".

"בערב - אירועים, לפעמים שבעה-שמונה אירועים בלילה (הוא מראה לי את היומן שלו ואני מתרשם שזה נכון). חוזר בחצות, ואז עושה עוד סיבובים בלילה לחפש את הנערים, לשבת איתם עד שלוש-ארבע בבוקר ככה. תמיד התחברתי לאנשים הלא נורמטיביים. גם באירועים אני יושב עם האנשים באולם ולא עם המכובדים, אתה צריך לראות אותי קופץ עם הילדים בשמחות. כזה אני".

"צעיר זה מום שעובר. תוכניות לעתיד? אני בקושי שלוש שנים פה, אני צעיר. יש זמן. כל מה שחשוב לי זה לעשות את הכי טוב לעם ישראל בכל מקום שאני נמצא בו. אני אוהב את זה".
ישראל פרוש גלובס אלעד בני נוער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד