כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

המספרים נחשפים: כמה מוציאות נשות הכותל על טליתות ויח"צ

במסמכים שהגיעו לידי "בחדרי חרדים" נחשפים המספרים המלאים מאחורי פעילות נשות הכותל. הסכומים האסטרונומיים על טליתות ויחסי ציבור, רשימת התורמים והמטרה 'להתפלל בקול רם'. טענות: קשורות לארגוני שמאל קיצוניים • כל הנתונים

המספרים נחשפים: כמה מוציאות נשות הכותל על טליתות ויח"צ
קובי הר צבי

במסמכים שהגיעו לידי "בחדרי חרדים" נחשפים המספרים המלאים מאחורי פעילות קבוצת נשות הכותל הפרובוקטיבית. הסכומים האסטרונומיים על טליתות ויחסי ציבור, התרומות מהקרן החדשה והמטרה "להתפלל בקול רם" בכותל.

בדו"חות הרשמיים שנחשפים לראשונה ב"בחדרי חרדים", מתגלים הנתונים והמספרים עבור ההוצאות של הפעילות השוטפת, יחסי הציבור, רשימת התורמים והמטרה הרשמית של הקבוצה.

כך למשל, בדו"ח של פעילות הארגון נכתב כי "מטרותיה העיקריות של העמותה, להפעיל ולתמוך בתוכניות ופעילויות שונות, עבור נשים יהודיות והציבור הכללי וכן עבור קידום הכרה חוקית בזכותן של נשים יהודיות להתפלל בכותל המערבי בעזרת הנשים - בקול רם - כשהן מתעטפות בטלית וקוראות מהתורה".

עוד עולה מהדו"חות כי נראה שהפרובוקציות ברחבת הכותל משתלמות כלכלית. מהדו"חות עולה כי ההכנסות של העמותה בשנת 2014 עמדו על כ-700 אלף שקל, בעוד בשנת 2015 עמדו על כ-900 אלף שקל, עלייה משמעותית מהשנה הקודמת.

בנוסף, עלות פעילות והוצאות כלליות עמדה בשנת 2014 על כ-800 אלף שקל בעוד בשנת 2015 עמדה על כ-900 אלף שקל.

בדו"חות גם מופיעה רשימת התורמים המלאה לעמותה. בין היתר ניתן לראות את תרומות מארגון "נשות רפורמה יהודית", משפחת רוזוול ותרומות פרטיות. סך התרומות הפרטיות עמד בשנת 2014 על כ-50 אלף שקל בעוד בשנת 2015 הוא עלה ל-76 אלף.

עוד עולה כי הקרן החדשה הינה אחת מהתורמות הכבדות של העמותה. כך למשל, בשנת 2014 עמד סך התרומה של הקרן לעמותה על כ-35 אלף, ובשנת 2015 על 135 אלף. קרן קמינגס: 2014: 25,000. 2015: 95,000.

בדו"חות מופיעה תרומה "באמצעות הקרן החדשה" שעמדה בשנת 2014 על 86 אלף וב-2015 על 66 אלף שקל.

בסעיף 'עלות פעילות' מופיעות כמה הוצאות מפתיעות. מהדו"חות עולה כי עמותת נשות הכותל הוציאה בשנת 2014 כ-90 אלף שקל על טליתות ובשנת 2015 עמדה ההוצאה על לא פחות מ-130 אלף שקל. הוצאה קטנה נוספת היא ביטוח ואחזקת ספר תורה: 2014: 5,600, 2015: 7,700.

עוד עולה כי העמותה הוציאה בשנת 2014 כ-15 אלף שקל על "סרטים". בשנת 2015 עמד הסעיף על כ-21 אלף שקל.

נתון נוסף מעניין שנמצא בדו"חות הוא ההוצאה על "קשרי ציבור, אינטרנט וחברתית". כך למשל, בשנת 2014 הוציאה העמותה לא פחות מכ-260 אלף שקל על סעיף זה, סכום דומה לשנת 2015.

גורמים שונים המכירים את פעילות העמותה אמרו בשיחה עם "בחדרי חרדים" כי מנהלי העמותה קשורים גם כן לעמותות שמאל קיצוניות, שחלקן אף מתנגדות לקיומה של ישראל.

ח"כ ישראל אייכלר אמר בתגובה: "חבל שהציבור אינו מודע לקשר הישיר בין אויבי הכותל המערבי, לבין אויבי מדינת ישראל המלשינים לאומות העולם נגד "היהודים האכזרים" שמבצעים "פשעי מלחמה" בעזה ובשטחים" כלשונם. זהו "ציר הדמים" המקשר בין נשות הכותל והריפורמים, לבין קרנות הכסף של הארגונים הפועלים נגד מדינת ישראל. אותם אנשים בשלל עמותות וקרנות, מגייסים את העולם לחרם נגד הכיבוש של ירושלים המזרחית. הם הפכו את הכותל המערבי לאתר מריבה בינלאומי".

לדברי אייכלר, "באותה מידה פעלו נשות המוראביטון הפלשתינאיות שחוללו מהומות בהר הבית, עד שהוצאו מחוץ לחוק. זהו חלק ממסע דה לגיטימציה של העם היהודי וארץ ישראל. יש כבר החלטת או"ם להצבת "כוח בינלאומי לשמירת העיר העתיקה" מלפני שישים שנה. ב"מלחמות הדת" על הכותל והר הבית, הם חותרים להגיע עד לאו"ם".

לסיום אמר אייכלר: "ללמדך, מי שנלחם נגד התורה והיהדות, הוא אויב ישראל גם בתחום המדיני. מתברר שמדובר בקבוצות בעלי אינטרסים "המשנוררים" כסף מאמריקה למלחמה נגד הדת היהודית. חבל שראש הממשלה והמשפטנים אינם מבינים כי מדובר במספר זעום של "סיקריקים בתשלום", שאינם מייצגים אפילו את מליוני המתבוללים והריפורמים והקונסברטיבים באמריקה.

"מי שייכנע להם מזמין את הפרובוקציות הבאות, שיסתיימו במסירת הכותל המערבי לוואקף המוסלמי והנפת דגל פלשתין על רחבת הכותל. אלה אותם אנשים הפועלים בשירות אויבי ישראל המתנגדים ל"כיבוש" גם במישורים בינלאומיים".

תגובת נשות הכותל: "הפוסל במומו פוסל. החרדים מאשימים באנטי ציוניות לכאורה, נשים ששרתו בצבא, אמהות לחיילים וחיילות בצה"ל, המשולבות בכל מערכות החיים ופועלות לחיזוק הדמוקרטיה והחברה הישראלית.

"כנשים דתיות אנו פועלות ללא לאות להנגשת החוויה של נשים בתפילה ובטקסים יהודיים. מסע ההסתה שח"כ אייכלר וחבריו מנהלים נגדנו נובע מפחד משבירת המונופול הגברי על הדת ואין לו דבר וחצי דבר עם ההלכה, שכן בקבוצתנו מתפללות נשים אורתודוקסיות, הנוהגות על פי ההלכה.

"ב- 31 בינואר 2016 אישרה הממשלה מתווה חדש בחלק הדרומי של הכותל המערבי, שאמור לאפשר לכולם להתפלל כדרכם. מי שמונע את ישומו הם הרבנים והמפלגות החרדיות. נשות הכותל ימשיכו להתנהל בהתאם לכללי המנהל התקין ובשקיפות מלאה למען נשות ישראל".















נשות הכותל ארגוני שמאל ישראל אייכלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד