כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הרבי התמוטט: "עשיתי הרבה עבירות. מגיע לי"

הרבי מצאנז קלויזנבורג התמוטט הלילה במהלך עצרת מספד לזכרו של הגאון רבי שלמה הכהן גראס זצ"ל, ראש הדיינים של חסידות בעלזא. ל"בחדרי חרדים" נודע כי הרבי אמר לאנשי ההצלה שחשו לעזרתו: "עשיתי הרבה עבירות, זה מגיע לי". בתוך כך, האדמו"ר מבעלזא שוחח עם הרבי טלפונית

הרבי מצאנז קלויזנבורג והרבי מבעלזא. שוחחו בטלפון
הרבי מצאנז קלויזנבורג והרבי מבעלזא. שוחחו בטלפון

הרבי מצאנז קלויזנבורג התמוטט הלילה (חמישי) במהלך עצרת מספד לזכרו של הגאון רבי שלמה הכהן גראס זצ"ל, ראש הדיינים של חסידות בעלזא. ל"בחדרי חרדים" נודע כי הרבי אמר לאנשי ההצלה שחשו לעזרתו: "עשיתי הרבה עבירות, זה מגיע לי". בתוך כך, האדמו"ר מבעלזא שוחח עם הרבי טלפונית במשך כחצי שעה.

כאמור, הרבי התמוטט במהלך העצרת ופונה לבית החולים. כעת מתברר כי הראשונים שזיהו את מצוקת הרבי היו הגבאי והרב חיים מאיר הגר, בן האדמור מויז'ניץ, שישב בשולחן המזרח.

לפי דברי המשתתפים, הרבי התמוטט והגבאי, הרב מנחם מאיר שווארץ, אחז בו כדי שלא יפול, כאשר במקביל, הרב חיים מאיר הגר חש מיד לעזרתו. לשאלת חברי ההצלה אם הוא רוצה להיכנס לחדר צדדי כדי שאנשים לא יראו הטיפול, השיב הרבי: "עשיתי הרבה עבירות, לכן זה קרה לי. אבל כאן לא עשיתי שום עבירה, מה הבושה? לא עשיתי".

אנשי ההצלה נתנו לרבי מים לשתות, הרבי לקח את המים ו... נטל את ידיו.

אנשי ההצלה שאלו את הרבי מה הוא מייעץ למי ששואל במצב כזה האם הוא חייב ללכת לבית החולים, והרבי ענה: "אני לא רוצה ללכת לבית החולים כי אני יודע את מצבי, אבל מי ששואל אותי איני יודע את מצבו. כדי להיות בטוח אני שולח אותו‏ לבית חולים".

לאחר הפצרות רבות נאות הרבי ללכת אל רופאו האישי, הנמצא בבית החולים "מאונט סיני". ‏לפני שיצא, הרבי עמד על מקומו וביקש סליחה מהקהל ושאף אחד לא ידאג לו.

(האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג בעצרת המספד רגע לפני שהתמוטט)
צאנז קלויזנבורג הרבי מבעלזא התעלפות בית חולים עבירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד