י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

להפגין או לא להפגין בעמונה? קרע דתי לאומי

בעוד תושבי עמונה ואחרים קוראים להגיע ולהתעמת עם כוחות הבטחון הצפויים לפנותם - ח"כ גליק, ותנועת בני עקיבא קוראים שלא להצטרף למאבק

עמונה. צילום: הדס פרוש
עמונה. צילום: הדס פרוש

קרע פנימי במגזר: תושבי עמונה קוראים להגיע ליישוב ולמנוע בכח את הפינוי הצפוי. כך גם תנועת הנוער הדתית 'אריאל' יצאה בקריאה לבוגריה להגיע למאבק נגד פינוי היישוב.

בהודעה שפרסמה נכתב: "תנועת הנוער 'אריאל' קוראת לחניכי ובוגרי התנועה למחות על הכוונה להרוס את עמונה. לא ייתכן שנשתוק בזמן שמחריבים יישוב בארץ ישראל. זכותנו וחובתנו לשמור על הארץ שלנו, על דרכנו ועל אמונתנו. כל אחד יבחר את צורת המחאה שמתאימה לו. מחאה שהיא כמובן לא אלימה ולא עוברת על החוק. התנועה קוראת לבוגריה להגיע לעמונה למאבק נחוש (במסגרת החוק) נגד הריסת היישוב".

לעומת זאת בתנועת הנוער בני עקיבא יצאו בקריאה שלא להגיחע ליישוב: "תנועה גדולה ואחראית פועלת מתוך שיקול דעת ולא על פי מסרונים אנונימיים אלה או אחרים", אמר יאיר שחל מזכ"ל התנועה.

עוד אמר: "מתוך הזדהותנו עם תושבי ארץ ישראל כולה, וביניהם תושבי עמונה היקרים, אני קורא לחברינו להמשיך לפעול בסניף ולא לנסוע לעמונה או לכל מקום אחר בו עלול להתפתח עימות חזיתי ועקר עם חיילי צה"ל. את אהבתינו לארץ ישראל ואת המחויבות אליה לא נוכיח בהימצאות הנוער מול חיילינו ושוטרינו. לא זו הדרך לשמירה על עמונה, ולא זו הדרך לשמירה על מרחבי ארצנו הקדושה".

גם חבר הכנסת יהודה גליק מהליכוד, קורא שלא להתעמת עם כוחות הבטחון ואומר: "הרשת מוצפת בקריאות להגיע לעמונה לנסות למנוע את הפינוי. אני מתחנן בפניכם אל תגיעו! אל תקשיבו להם. שום דבר טוב לא ייצא מזה.

גליק הוסיף וכתב כי "אין סיכוי למנוע את הפינוי וזה גם לא נכון לעשות את זה. "אילו רצו תושבי עמונה לעשות את הדבר הנכון ולצאת כמנצחים, הם היו אורזים וקמים ועוזבים בהסכמה. הם היו תורמים להתיישבות פי מיליון מהתכתשויות מיותרות נגד כוחות הביטחון".

"אל תעשו את זה תעצרו לפני שיהיה מאוחר. בואו תגמרו את המאבק הצודק והמכובד שלכם בצורה מכובדת כמנצחים ואל תובילו אותנו למאבק מיותר".
עמונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד