ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

התובע בפרשות חרדיות שהסתבך - יצא לחופשה

עו"ד אורי קורב, סגן פרקליט מחוז ירושלים - יצא לחופשה בת שבועיים בעקבות פרסום החשדות נגדו

עו"ד אורי קורב. צילום: אמיל סלמן, פלאש 90
עו"ד אורי קורב. צילום: אמיל סלמן, פלאש 90

שבוע לאחר פרסום החשדות לביצוע עבירה פלילית, יצא עו"ד אורי קורב, סגן פרקליט מחוז ירושלים - לחופשה בת שבועיים.

במשרד המשפטים הוקם לאחרונה צוות בדיקה על מנת לבחון טענות לפיהן עו"ד קורב מעורב בעבירה פלילית במסגרת תפקידו. עו"ד קורב הוא פרקליט בכיר ומוערך העוסק בעיקר בפשעים חמורים, שייצג את המדינה בלא מעט פרשיות פלילים במגזר החרדי ובחקירות נוספות הוא מלווה את התיק מאחורי הקלעים.

לפני שמונה חודשים, באפריל, ייצג קורב את המדינה נגד יוסף חיים בן דוד שהורשע בחטיפת ורצח הנער מוחמד אבו ח'דיר יחד עם שני קטינים בני 16. הפסיכיאטר המחוזי קבע שבן דוד כשיר לעמוד לדין ואחראי על מעשיו ונשלח למאסר עולם ו-20 שנים נוספות.

בשלהי 2015 הגיש כתב אישום נגד ישי שליסל שהורשע ברצח שירה בנקי ע"ה ושישה נסיונות רצח נוספים וביוני 2016 גזר עליו בית המשפט מאסר עולם ו-31 שנות מאסר.

לפני 3.5 שנים - אז כבר כיהן כסגן פרקליט מחוז ירושלים בתחום הפלילי - התמודד על תפקיד ראש המחלקה הכלכלית במחוז ירושלים אך נותר בתפקידו ועו"ד יובל קפלינסקי קיבל את התפקיד.

גם בתיק של מוסדות חזון ישעיה שנפתח בשנת 2012 ייצג עו"ד אורי קורב, שהגיש בדצמבר 2014 כתבי אישום נגד מייסד העמותה אברהם ישראל ונגד רואה החשבון אברהם חבצלת. הרב יאשיהו פינטו נחשד כי שיחד את ראש אגף החקירות במשטרה תנ"צ אפרים ברכה ז"ל בתמורה להעברת מידע בתיק חזון ישעיה, אולם בסופו של הליך נסגר התיק נגד הרב בשל חוסר ראיות.

בשנת 2006 ייצג את המדינה נגד חבר הכנסת לשעבר עופר חוגי מש"ס שהורשע בזיוף רשימות תלמידים עת כיהן כמנכ"ל מוסדות "אור החיים" וקיבל ממשרד החינוך כשני מיליון שקלים במרמה. שנתיים מאסר נגזרו עליו והפרקליטות ערערה לעליון על העונש שהוחמר לשלוש שנות מאסר, אותן סיים לרצות ב-2010.
אורי קורב פרקליטות ירושלים תביעה חרדים עבירה פלילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד