י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

עם טלפונים ומצלמות אנשי 'יש עתיד' חדרו לבית כנסת גור בערד

מאבק 'יש עתיד' בחסידי גור בערד מחריף: הפעם הובאו ישישים כחיזוק, ולטענת מתפללים נשלפו טלפונים בבית הכנסת • מאז כניסת ראש העיר בן חמו לתפקיד, מוצרים צעדי החרדים. ב'יש עתיד' מכחישים מעורבות נציגיהם, המתפללים מתעקשים. לפיד הצהיר: "מי שיתפרע בבית כנסת לא יהיה ביש-עתיד"

בית הכנסת המרכזי בערד, ארכיון
בית הכנסת המרכזי בערד, ארכיון

שוב מגיעים דיווחים מהדרום - על שבת עימות חילונים-חסידים סמוך ובבית הכנסת בערד. על פי הדיווח הראשון - בליל שבת הגיעו כמה עשרות תושבים, בעיקר בגיל העמידה, בראשות חברי מועצה של 'יש עתיד' וחיללו את קדושת בית הכנסת והשבת, הפעם בצורה מחפירה. העדויות מהמקום הן שהמפגינים נכנסו להיכל התפילה גלויי ראש, עם סלולרים ומצלמות מופעלות, שוחחו בטלפונים ושיבשו את מהלך התפילה.

מדובר בעימות אשר נמשך לאורך תקופה, מאז זכה בבחירות ראש העיר הנוכחי מטעם 'יש עתיד' ניסן בן חמו. היחס מאז כניסתו לתפקיד, לתושביה החרדים, בעיקר אלו מחסידי גור, הפך קשה מאוד. גם מעורבות השר ליצמן לא סייעה וראש העיר מקשיח פעם אחר פעם את עמדותיו.

יצויין כי בשבוע שעבר פורסמה הקלטה באתר וואלה! בה נשמע יו״ר 'יש עתיד' יאיר לפיד בכנס פוליטי בנתיבות, בו השתתפו חרדים, חילונים ודתיים, מספר: "היום הסתמסתי עם דרעי, היה איזה סיפור בערד שחשבו שמישהו התפרע בבית כנסת, אמרתי להם שאם יש מישהו שהתפרע בבית הכנסת הוא לא יהיה ביש עתיד. יש לנו יחסים טובים. גם עם יהדות התורה הם טובים, רק עם ליצמן יש בעיה, בסוף צריך לדבר איתם ואפשר לעבוד איתם, צריך לדבר מהמקום הטוב ולא לאבד את העקרונות שלנו, וזה גם בסדר לא להסכים".

לעומת דבריו אלו, החסידים בערד מעידים כי בחודשים האחרונים החלו להתקיים מידי שבת פרובוקציות "חוקיות" בעיר. שיירות רכבים, כרוזים והתאספות של חילונים בערבוביה סמוך לבית הכנסת. כשמספר פעמים אף דווח כי נכנסו פנימה אל תוך בית הכנסת. השבת, הדיווחים מעידים על החרפת החוצפה בחילול הקודש ופגיעה ברגשות המתפללים.

המחאות מתרכזות בעיקר סמוך לבית כנסת המרכזי בערד. חברי מועצת עיריית ערד מתי רז וחבר המועצה מ'יש עתיד' עופר ארצי הם אלו אשר עמדו בראש המחאה האנטי-חרדית, כשהפעם הם מגייסים למאבקם תושבים ישישים, כולל כאלה שכבר שוהים במושב זקנים ובית אבות. המתפללים רואים בצעדי המחאה שלהם, רצון "להפריע ולהפר את שלוות המתפללים בבית הכנסת המרכזי בערד".

כאמור, על פי עדויות שהגיעו ל'בחדרי חרדים': המפגינים עמדו בכניסה ובסביבת בית הכנסת כשכמה מהם דיברו במכשירי הסלולר, צילמו תמונות, נכנסו לבית כנסת בלי כיפה עם מכשירי טלפון ביד "בלי טיפת כבוד למתפללים וליהודים שומרי השבת" כפי שאומר מתפלל אשר נכח במקום.

עוד מציין אותו מתפלל, כי "חסידי גור לא התייחסו אליהם מטוב ועד רע ולא הגיבו לפרובקציה הזולה של עופר ארצי ומתי רז".

מדובר במיעוט קטן ופרובקטיבי, אשר כאמור מוסת ומופעל בידי נציגי 'יש עתיד' המקומיים. בסך הכל השתתפו כ 30 מבוגרים, 30 נשים והחמור מכל - אף 20 ילדים, אשר מובאים למקום ומגיל צעיר נחשפים למראות ותחושות של ביזוי בית כנסת ויהדות. יצויין כי לאורך כל זמן המחאה הפרובקטיבית משטרת ערד לא נכחה באיזור.

המתפלל אשר שוחח עם 'בחדרי חרדים' בית הכנסת בערד שהיה נוכח לפרובוקציה מספר לבחדרי חרדים: ״משטרת ערד, למרות התחייבותה לשמור על הסדר, לא נכחה השבת בבית הכנסת". הוא אף מותח ביקורת על לפיד, "מתברר כי ליו"ר תנועת יש עתיד יאיר לפיד אין שליטה על אנשיו. למרות דרישתו כי לא יפריעו לתפילה בחרו נציגיו לעשות שימוש ציני ולערוך פרובקציה זולה תוך הפרעה לתפילה בבית הכנסת״.

עופר ארצי, חבר מועצת העיר מיש עתיד הגיב לבחדרי חרדים: ״איני מעוניין להתייחס לשקרים שראיתי בכתבה שפרסמתם. לא הייתי בבית הכנסת ולא בחצר בית הכנסת, רק 100 מטר משם, לא היה אף נציג או פעיל של יש עתיד בבית הכנסת״. את תגובתו של חבר המועצה מתי רז לא היה ניתן להשיג. יצויין כי אדם שאינו מן המתפללים ונכח במקום טען כי ״עופר ארצי לא נכנס להיכל התפילה אלא נשאר בחוץ, ולמתי רוז היתה כיפה אפורה על הראש״.

מתפללי בית הכנסת מתעקשים וממשיכים להחזיק בטענתם בפני כתב 'בחדרי' כי עופר ארצי ומתי רוז נכנסו לבית הכנסת וחיללו את קדושת המקום.

מ'יש עתיד' נמסר ל'בחדרי חרדים':"כפי שכבר הובהר בשבוע שעבר לא מדובר בפעילי יש עתיד".

יהושע אשכנזי, דובר עיריית ערד מסר לבחדרי חרדים: ״הוכח בשבוע שעבר שהתקשורת החרדית מסתמכת על מקורות שקריים ולא אמינים. ולראייה חזרתם של נציגי גור מהאשמותיהם על אירוע דומה שלא היה ולא נברא. אנו לא מכירים אירוע כזה כמתואר. מבדיקה שנעשתה עולה כי שום חבר מועצה מטעם יש עתיד לא נכח בערב שבת במקום. זהו שוב נסיון של חסידות גור להציג את עצמם כקורבן לאחר שהם אלה שפרצו בכוח לבית הכנסת המרכזי והשתלטו על נכס עירוני. בית משפט כבר נתן צו פינוי נגד הפולשים. עיריית ערד תמשיך לאכוף את חוקי העזר העירוניים ללא משוא פנים״.
מתפלל פרובוקציה ערד בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד