כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

אלמנת המשפיע וחמותו של הרב גרוסמן - ע"ה

אבל במגדל העמק: הרבנית איטה רוזנברג ע"ה, חמותו של הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, נפטרה בגיל 98

אלמנת המשפיע וחמותו של הרב גרוסמן - ע"ה

ברוך דיין האמת: בשבת נפטרה במגדל העמק בשיבה טובה הרבנית איטה קילא רוזנברג ע"ה, אלמנתו של המשפיע החסידי הרב הצדיק רבי דב בעריש רוזנברג זצ"ל וחמותו של יבלחט"א הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן - כשהיא בת 98 בפטירתה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן שוהה כעת בניו יורק וטרם עודכן על פטירת חמותו.

המנוחה ע"ה נולדה בפולין, ביום י' בכסלו תש"ד נישאה לבעלה - מי שהיה לימים המשפיע החב"די המפורסם רבי בעריש רוזנברג זצ"ל, כאשר בחתונה השתתפו חשובי וגדולי החסידים שהיו בסמרקנד. את הקידושין סידר הגאון הרב שמריה מרינובסקי זצ"ל. החתונה עצמה התקיימה ביום שישי, כדי שלא להטריח קהל רב, וגם בגלל הרעב ששרר באותם ימים, ובין כה וכה כמעט ולא היה מה להגיש לאורחים שבאו להשתתף בשמחת החתונה.

למחרת, ב'שבת שבע ברכות', באו אורחים רבים ששרו ורקדו כל הלילה, בהם המגיד מישרים הגאון הצדיק רבי יעקב גלינסקי זצ"ל שהיה ידידו הטוב של רבי בעריש, ר' יענקל'ה רקד על השולחן בשמחה גדולה והשמיע דברי בדחנות.

ביום שישי י' בשבט תשמ"ה נפטר רבי בעריש זצ"ל, באותו יום ניכרה בו הנהגה מיוחדת. הוא שילם את כל חובותיו עד לפרוטה האחרונה, אם זה דמי 'מעמד' או במקומות בהם קנה בהקפה. בליל שבת, לאחר שסיים את לימודו, הכין נטילת ידיים ליד המיטה ועלה על יצועו. לפתע חש שלא בטוב. הוא ביקש מרעייתו כוס מים ושתזעיק אמבולנס. טרם הגיע האמבולנס השיב את נשמתו לבוראה.

נכדתה היא רבקה הולצברג הי"ד, שנרצחה לפני שמונה שנים יחד עם בעלה גבריאל הי"ד בבית חב"ד בבמומביי שבהודו.

הותירה אחריה דור ישרים מבורך, בנים וחתנים ומאות צאצאים הממשיכים בדרכה הרוחנית שהנחילה.

מסע הלוויתה יצא הלילה (מוצאי שבת) בשעה 20:30 מביתה בשיכון חב"ד בלוד ובירושלים בבית הלוויות שמגר בשעה 22:00 בדרכה להר הזיתים שם תיטמן.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.
הרב בעריש רוזנברג לוד מגדל העמק הרב יצחק דוד גרוסמן הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד