י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לא השבוע שלו: ביטן הסתבך עם הערבים והנכים

יו"ר הקואליציה בהתבטאות שנויה במחלוקת על הצבעת האוכלוסיה הערבית וביריבות מול ח"כ בוקר בעקבות חוק לטובת הנכים

ביטן. צילום: יונתן זינדל - פלאש 90
ביטן. צילום: יונתן זינדל - פלאש 90

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת 'הליכוד' ח"כ דוד ביטן – עורר היום סערה רבתית, לאחר שאמר כי "הייתי מעדיף שהערבים לא ינהרו לקלפיות ולא יגיעו בכלל לקלפי, 95% מהם בוחרים ברשימה המשותפת שלא מייצגת את ערביי ישראל, אלא את האינטרס הפלסטיני".

בעקבות דבריו של ביטן הגיב שר הביטחון לשעבר אהוד ברק, "ביביטן, his masters' voice (קול אדוניו) חושף לרגע את האמת על הכיוון אליו אנחנו מובלים. כרגע זה פופולרי, אך כשנתקרב נראה תהום מעט", צייץ ברק.

יו״ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה הגיב על דבריו של ביטן כי "ביטן שהפך את עצמו לשופר של ראש הממשלה ממשיך להוכיח כי כל מה שיש להנהגה הזאת להציע זה גזענות בוטה ופופוליזם זול. האמירה העלובה היומית שלו מבטאת את הפחד של ראש הממשלה מהתחזקותנו הפוליטית. למול הגזענות הזאת המחוייבות שלנו היא להמשיך לעבוד ולהעצים את כוחנו הפוליטי".



ח"כ יוסף ג׳בארין מהרשימה המשותפת קרא לפיטוריו של יו״ר הקואליצייה ביטן, ואמר, כי "במדינה מתוקנת דברי גזענות כאלה היו מביאים לפיטוריו המידיים של יו״ר קואליציה. איך הייתה המערכת הפוליטית בצרפת מגיבה אם פוליטיקאי בכיר היה אומר שהוא מעדיף שיהודים לא יגיעו לקלפי? נראה שחברי הממשלה בישראל לא רק שאיבדו כל חוש של אחריות ומוסריות, אלא שהם מפגינים בורות בלקחי ההיסטוריה של העם שלהם".

ח"כ טלב אבו עראר אמר כי "דברי ביטון הם הסתה נגד הערבים, וכנראה אלה קווי היסוד של הקואולציה הנוכחית. מסע ההסתה וההכפשה שהתחיל נתניהו ממשיך ומתחזק ע״י חבריו לליכוד וגם לקיאוליציה ביטן רוצה לצבור כוח פוליטי דרך הפצת שקרים, והפצת שנאה. על ביטן להתפטר מוועדת הכנסת, ומהכנסת. אני קורא לכל הערבים בארץ לנהור לקלפיות ביום הבחירות כדי ללמד נתניהו וביטן וחבריהם לקח בלתי נשכח".

ח"כ עיסאווי פריג' מ'מרצ' אמר כי "ביטן אומר את מה שנתניהו חושב. אלו פניה האמתיות של ממשלה שלא מעוניינת בדמוקרטיה, שחותרת בגלוי להפיכתה של ישראל למדינת אפרטהייד גזענית, מדינה שבה זכות הבחירה וחופש הביטוי יישמרו רק ליהודים נאמנים שידעו לדקלם את סיסמאותיו של המלך ביבי".

בנוסף, ביטן תקף את ח"כ נאוה בוקר בסיעתו, לאחר שהשבוע נרשמו מהלומות בין שני חברי הכנסת, "נאוה בוקר היא שקרנית שמנסה לעשות עליי סיבוב, היא מפיצה עליי שקרים גסים, שתגיע קודם לוועדות הכנסת", אמר עליה ביטן לאחר שהשבוע היא נעדרה מההצבעה במליאה על חוק של ח"כ אילן גילאון מהאופוזיציה - שעבר בעקבות היעדרותה והיעדרות מספר חברי כנסת נוספים מהקואליציה.

בוקר לא נשארה חייבת והשיבה בפוסט שפרסמה: "אכן, ח"כ צריך לומר את האמת, כנראה שיו"ר הקואליציה הוא יוצא מהכלל. לא אגיע להצבעה על התקציב עד שח"כ ביטן לא יתנצל בפומבי על רצח האופי שעשה לי בעקבות החלטתי המוסרית לא להצביע נגד ציבור הנכים בישראל. במשך יומיים החלטתי לא להגיב כדי לצנן את האווירה, אך יש גבול. נראה שח"כ ביטן לא היה נוהג כך ולא היה מדבר כך כלפי אף חבר כנסת גבר. שיעשה חשבון נפש לא רק מולי אלא מול ציבור שלם לו הוא חייב דין וחשבון - מדוע שלל ממנו חיים בכבוד מינימלי בשם הפוליטיקה הזולה".
דוד ביטן נכים ערבים פוליטיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד