י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

אל תחזירו בתשובה, אתם מאמללים לחינם

יענקי פרבר משוכנע שאין טעם להשקיע בהחזרה בתשובה כשהמשפחות נחשבות סוג ב' וילדיהן נושרים, עדיף להשקיע בנוער שלנו קודם

אל תחזירו בתשובה, אתם מאמללים לחינם
ל

בשבוע האחרון נתקלתי באין ספור פרסומים על בקשות לתרומות לכל מיני ארגונים ועמותות להחזרה בתשובה, תיארו שם את ה"חושך" שבו נמצאות המשפחות החילוניות, וכמה חשוב לגלות להם את "האור" ע"י חזרה בתשובה. קראתי כמה סוגי תעמולה בנושא, ולא ממש הצלחתי להבין למה התכוון המשורר.

הרי המשפחות שחוזרות בתשובה, לא באמת נקלטות ע"י אותם אנשים שגילו להם את "האור", ברגע שהם חזרו בתשובה הם הפכו לכאלה שאסור לקבל את הילדים שלהם למוסדות חינוך חרדיים, כי הם "יקלקלו" את הילדים שנמצאים שם, חלילה.

ככה הם נשלחים למוסדות חינוך של טלאים וכלאיים, המשפחות שחזרו בתשובה בעצם נזרקות לכלבים, כי אחרי שגילו להם את "האור" אפשר כבר לעבור ולאמלל את המשפחה הבאה בתור,

אחוז גבוה מהנערים נושרים הם ממשפחות שחזרו בתשובה, ועל הדרך גררו איתם נערים ממשפחות חרדיות אותנטיות, אבל אנחנו נמשיך להחזיר בתשובה חילונים ואת הילדים שלנו נזרוק לרחוב.

לוקחים את השקלים האחרונים מאברכים עבור ארגונים שמחזירים בתשובה, מספרים להם שהארגונים עוזרים למשפחות שחזרו בתשובה, כשכולם יודעים שהם מנודים בחברה החרדית כי הם "חוזרים בתשובה" ועלולים לקלקל את הילדים החרדים.

כרגע לא צריך אף ארגון שמחזיר בתשובה, הסמינרים לחוזרי בתשובה משקרים לפציינטים הפוטנציאליים, את הכסף שמשקיעים בפעילות החזרה בתשובה מוטב שישקיעו במוסדות חינוך שמתאימים לנוער של הדור שלנו, שישקיעו אצל הילדים שלנו.

שיפתחו מוסדות חינוך לבחורים מבתים חרדיים שלא מסוגלים ללמוד גמרא כל היום, ולא יזרקו אותם לישיבות של נוער נושר אחרי שהם היו שנה ברחוב, כי אז הם מגיעים עם הרבה ניסיון ו'טעם חטא', ויותר קל להם לחטוא ביחד עם עוד חברים.

את הבעיות של נערים שלא מתאימים לפוניבז' צריך לזהות כשהילד בן 12, ולא לחכות לטלפון מהמשגיח בישיבה שישאל את ההורים "למה כבר שבוע הבן שלכם לא מגיע", ובירור קצר יגלה שאף אחד לא ידע שהינוקא מסתובב בפארקים כבר שבוע עם סמאטרפון.

תפסיקו להוציא כסף ולגזול מאנשים תרומות בשביל לאמלל עוד משפחות, תתרכזו בלטפל בנוער שלנו, תראו כמה נושרים כל שנה, תעברו קצת על חשבונות פייסבוק של נערים מבתים חרדיים, תראו מי החברים שלהם שם, תראו את התגובות שהם מקבלים שם על כל תמונה שהם מעלים שבה כתוב "עוד צעד בדרך אל החופש" כשהכוונה בדרך אל החילוניות.

תפסיקו לנפנף בתמונות של ישיבות מלאות בבחורים שלומדים גמרא, תנפנפו בתמונות של אלפים שנושרים כל שנה, על מי אתם עובדים? נושרים אלפים בלי הפסקה, תפסיקו לדחוף נערים למוסדות שלא מתאימים להם רק כי לא נעים לכם מהשכנים.
נוער נושר חזרה בתשובה תרומות משפחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 117 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד