ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

הליכוד: לפיד הוא איש שמאל בתחפושת

יאיר לפיד הצהיר הערב ש"גדלתי במחנה הלאומי" • הליכוד בתגובה: "כל מנדט ללפיד יעבור לגוש השמאל"

יאיר לפיד. צילום: הדס פרוש
יאיר לפיד. צילום: הדס פרוש

לפיד איש שמאל: הערב (מוצ"ש) התרברב יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד כי הוא האיש היחיד שמסוגל להתחרות היום מול נתניהו, והציג את עצמו כאיש ימין. בתגובה הליכוד הוציא הודיעה בה כינה את לפיד: "איש שמאל מובהק".

לפיד אמר: "חודשים ארוכים יש עתיד היא האלטרנטיבה השלטונית היחידה, בסוף אם תסתכל על המספרים אין אדם שמתחרה עם נתניהו על השלטון מלבדי".

"אנחנו שומרים על פרופורציות וצניעות", הוסיף, "ראינו מה אומרים סקרים, אם היה מנחם בגין הייתי מוכן להיות 2, 3, או 10 שלו - אבל גם הסקרים שלכם מראים שאני האלטרנטיבה היחידה", השיב לפיד לסקרים שהעניקו למפלגתו תיקו מול הליכוד.

לפיד שאמר את הדברים ב'אולפן שישי' הצהיר כי "אני עובד קשה, אני לא יודע אחרת, זה נחמד לחמש דקות ואחר כך חוזרים לעבוד", לדבריו, "הולכים לבחירות בין מה שהיה לצריך להיות, אנחנו צריכים להתקדם, הייתי בקריית שמונה הם נשכחו. המערכת הפוליטית לא מתעניינת בהם. אנחנו מביעים מחוייבות אמיתית לעתידם, לא מתכננים לחמש שנים, מה שמנצח זו תכנית".

לפיד התייחס לפן המדיני וליחסים עם הפלסטינים ואמר כי "אנחנו צריכים להוציא את הפלסטינים מחיינו - מה שצריך לעשות זו חומה גבוהה, ושיעופו לנו מהעיניים, לא יהיה שלום. אנחנו לא רוצים שתי מדינות שיידחסו במדינה אחת".

בתגובה על דברי דרעי וליצמן שאמרו שהוא לא יהיה ראש ממשלה השיב לפיד כי "לא משחק את המשחק שבו מציעים הצעה לתושבי מדינת ישראל ואז זורקים הכול בבניית קואליציה. המערכת הפוליטית בגדה באזרחים ואני לא מוכן לשחק במשחק הזה. אני חושב שמדינת ישראל צריכה איחוד, מפצלים אותנו ומשסעים אותנו למוות, אנחנו צריכים לחיות ביחד ולפיכך אם נעלה לשלטון הדבר הראשון שננסה לעשות נעשה האיחוד הלאומי הגדול ביותר".

על דברי יו"ר הקואליציה דוד ביטן שאמר כי היה מעדיף שהערבים לא היו מגיעים בכלל לקלפי, אמר לפיד כי "מנחם בגין אמר לערביי ישראל 'אין אנו רוצים לראות אתכם אויבים, הממשלה העברית תעניק לכם שיוויון זכויות מלא'. זה לא מחנה לאומי, מחנה לאומי לא מתנהג ככה, אני גדלתי במחנה הזה, וזה עוד לפני שדיברנו על הנזק בעולם שיכתבו שיו"ר הקואליציה קרא לערביי ישראל לא להצביע".

בתגובה לדבריו של לפיד, פרסמה הערב מפלגת הליכוד תגובה: "שום ראיון מלוקק ליאיר לפיד בערוץ 2 לא ירמה את הציבור. כולם יודעים את האמת: לפיד הוא איש שמאל מובהק, שכתב במשך שנים ארוכות טור שבועי אצל נוני מוזס ושניסיונו מתמצה בהנחיית פאנלים קיצוניים באולפן שישי".
"מועמדו לתפקיד שר הביטחון הוא עופר שלח - תומך נלהב של "שוברים שתיקה" מראשית דרכו. בכירה נוספת במפלגתו היא יעל גרמן, לשעבר ראש עיריית הרצליה מטעם מרצ בכיר נוסף הוא יעקב פרי שהשתתף בסרט שהוציא את דיבת ישראל רעה בעולם".

"לפיד חושב שהציבור הישראלי שכח את העובדות, אבל הציבור יודע היטב, שלפיד הוא שמאל ושכל מנדט שיקבל יועבר לגוש השמאל בניסיון להפיל את ממשלת הליכוד הלאומית", אמרו ב'ליכוד' בתגובה.

יש עתיד בתגובה: ״לא נמאס לכם בליכוד מהטריק המשומש הזה? כבר קראתם לבנט שמאל, לליברמן שמאל, עכשיו ללפיד שמאל. תמצאו כבר טריק חדש.״
יאיר לפיד הליכוד שמאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד