כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

משברון? גפני עצר דיונים בגלל מחלוקת עם האוצר

יו"ר ועדת הכספים החליט להשהות את דיוני התקציב בעקבות מחלוקות עם האוצר - והפעם, כך נראה, לא נושאים חרדיים

משה גפני בוועדת הכספים, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
משה גפני בוועדת הכספים, צילום: יונתן זינדל, פלאש90

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ומי שמוגדר כשר האוצר החרדי של מדינת ישראל, מוכיח הבוקר (ראשון) כי הוא מסוגל לשלוף את נשק יום הדין ולאיים עמו גם על נושאים שלא קשורים למגזר החרדי ששלח אותו לכנסת: בעקבות חילוקי דעות עם האוצר על מספר נושאים כלכליים – עצר גפני את דיוני התקציב וחוק ההסדרים בוועדה שבראשותו.

על פי הפרסום בדה מרקר, לפי התכנון המקורי הייתה אמורה מחר ועדת הכספים להצביע סופית על כל התקציב וחוק ההסדרים, ולאשר את העלאתם להצבעה בקריאה השנייה והשלישית.

לאחר מכן, הלשכה המשפטית של הכנסת הייתה אמורה לשבת על נוסח סופי, אך כאמור – גפני ששוב מוכיח שהוא ח"כ לא סקטוריאלי – עוצר הכל בגלל חילוקי דעות עם האוצר על מספר סעיפים: מיסוי הדירה השלישית, מיסוי ההפרשות לפיצויי פיטורים, מיסוי הגרלות והימורים וקרן הרשויות המקומיות.

כבר בשבוע שעבר בדיון הנוסף שהתקיים על תקציב המשרד לשירותי דת, הודיע גפני כי הוא שוקל לעצור את הדיונים בעקבות חילוקי הדעות עם האוצר, לדבריו, "אני חושש שאאלץ הפעם להשתמש באיומים, ולהודיע על הפסקת דיוני התקציב וחוק ההסדרים בוועדת הכספים, וזאת עד שאקבל תשובות מהאוצר", גפני איים וקיים.

היום צפוי גפני להיפגש עם בכירי האוצר במטרה להגיע להבנות, שאם אכן הם יתקיימו – הרי שהוא יכנס את ועדת הכספים מחר במטרה לסיים את הדיונים על התקציב וחוק ההסדרים.
משה גפני מס על דירה שלישית כחלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד