כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

שוב אסון קשה בבני ברק: הרוג שני תוך שבוע בעבודות שיפוצים

במקביל לדיווחים הלילה על ניסיון פינוי לקראת הריסה של ישיבה - דיווח על מקרה שני בתוך שבוע, בו נהרג פועל במהלך שיפוצים • רק לאחרונה התריע יו"ר איגוד הקבלנים על כך שבניינים בעיר לא בטוחים וחיי תושבים בסכנה

זירת האסון בבני ברק הבוקר
זירת האסון בבני ברק הבוקר

בטיחות המבנים בבני ברק: הבוקר (ראשון) קרס קיר ברחוב יהודה הנשיא בבני ברק, במהלך שיפוצים שנערכים במקום. כונני איחוד הצלה וצוות מד"א מדווחים כי פועל נלכד תחת ההריסות והוא נמצא ללא רוח חיים.

רק לפני כמה שבועות חשף 'בחדרי חרדים' את מכתבו של יו"ר ארגון הקבלנים בגוש דן לראש העיר בני ברק חנוך זייברט ולסגניו, בו הוא מתריע על מצבם של הבניינים בעיר - ועל הסכנה הרבה לחיי התושבים. יצויין כי זהו המקרי השני בתוך שבוע בו מוצא פועל את מותו, לצד מקרי קריסה וחוסר בטיחות רבים בעיר, ביניהם בולען שנפער באמצע הכביש - כתוצאה מעבודות נדל"ן ברחוב סמוך.

על פי המידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', האירוע החמור אירע בזמן שיפוצים בקומה שלישית במבנה ברחוב רבי יהודה הנשיא. קיר תמך לתקרה נפל, והתקרה קרסה על הפועלים. שני פועלים פצועים באורח קל פונו לבית החולים תל השומר, ופועל אחר כבן 33 נלכד תחת ההריסות ונהרג.

בעקבות המקרה, רחוב יהודה הנשיא נסגר לתנועה לכל אורכו. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות המוות.

יוסף חיים טובול מתנדב איחוד הצלה סיפר: "מדובר בתקרה שקרסה במהלך עבודות שיפוצים בבניין מגורים. הענקתי בסיוע מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה טיפול רפואי לשני נפגעים באורח קל. כמו כן למרבה הצער נקבע מותו בזירה של אחד הפועלים שגופתו חולצה ע"י צוותי כיבוי כשהוא ללא רוח חיים".

חובש רפואת חירום כונן מד"א דוד גרוס שהגיע למקום סיפר: "כשהגענו למקום עלינו לקומה 3 שם ראינו פועל כבן 33 כשהוא לכוד מתחת להריסות. בסיוע לוחמי האש חילצנו אותו כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה כשהוא סובל מפציעה רב מערכתית קשה. ביצענו בו בדיקות רפואיות אך הוא היה ללא רוח חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו בשטח. 2 פצועים נוספים באורח בינוני וקל שסבלו מחבלות בראש ובגפיים טופלו במקום ופונו באמבולנס של מד"א לבי"ח תל השומר".

כונן ארגון "הצלה" מוטי פסל שהגיע למקום דיווח, כי כוחות רבים מארגון "הצלה", יחד עם פארמדיקים של מד"א שהגיעו למקום, נאלצו לקבוע את מותו של הפועל שנהרג בעקבות הקריסה. כמו"כ העניקו טיפול רפואי לפועל נוסף שנפצע וסובל מחבלות ומשברים בגפיים. מפונה כעת ע"י אמבולנס של מד"א לבית החולים.

כאמור - זהו המקרה השני בתוך שבוע. כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', פועל בנייה בן 23 שעבד ברחוב חי טייב בבני ברק התחשמל במהלך עבודתו בתוספת בנייה, וכתוצאה מכך נפל מגובה של כ-3 קומות, נפצע קשה ובהמשך מת מפצעיו.

מדובר בפועל ערבי בן 23 תושב השטחים. מחקירה ראשונית עולה כי הוא הרים מוטות ברזל לקומה גבוהה במהלך עבודות בנייה. במהלך ההרמה הברזלים נגעו בכבלי מתח גבוה והפועל התחשמל. לאחר שאיבד את הכרתו ונפל מגובה. במשטרת מרחב דן נפתחה חקירה לנסיבות המקרה.

כזכור, כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים, יו"ר ארגון הקבלנים במחוז דן התריע לפני כשבועיים במכתב חריף לראש עיריית בני ברק, וכתב כי "העירייה מסכלת ביודעין חידוש מבנים רבים, ומעמידה בסכנה עשרות אלפי תושבים".

בעקבות אירוע התפרקות חלקית של עמודי בניין מגורים לפני מספר שבועות ברחוב חזון איש בבני ברק, שלח דוד נחמני, יו"ר ארגון הקבלנים מחוז דן, פנייה דחופה אל ראש עיריית בני ברק, חנוך זייברט, ואל ממלא מקומו ומחזיק תיק ההנדסה, הרב אברהם רובינשטיין, בו הוא מתריע בפני סכנה של ממש במבנים בעיר. במכתבו טוען נחמני כי על מנת למנוע קריסת מבנים נוספים, יש לקדם ולממש תכניות תמ"א 38. עוד הוסיף נחמני כי "יש לטפל באופן בהול ביציבות המבנים הקיימים, עוד בטרם תתרחש רעידת אדמה או קריסת מבנה".

לדבריו, "מדיניות הבנייה בבני ברק אינו ברורה כלל וכלל, שכן בעוד העירייה מאשרת הרחבות ותוספות בניה שבמרבית הערים בארץ כלל לא היו מאושרות, או אף מובאות לדיון, הרי שמדובר בסכנת נפשות שבמקום לפתור את הבעיה מיסודה, העירייה שמה פלסתר שאינו מקל את המשבר. בבניין המגורים שקרס ברחוב חזון איש נבנתה קומת גג באישור העירייה, כך שהמדיניות העמומה רק מחזקת את פניית ארגון הקבלנים".

"זאת ועוד", הסביר נחמני, "מדיניות הבניה הקיימת בבני ברק אינה מאפשרת בניית קומה שנייה במסגרת תכנית תמ"א 38 ובניינים רבים בעיר אשר נבנו לפני עשרות שנים מצויים בסכנת התמוטטות כך גם חיי התושבים בסכנה".

צילום: דוברות המשטרה מחוז דן, ועדכוני חדשות מבצעי בלבד
















אסון בני ברק בטיחות מבנים בני ברק קריסת תקרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד