כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

בחלונות, בתחפושות: תושבי רמות יוצאים למאבק בגל הפריצות

בעקבות שורה ארוכה של מקרים בהם נפרצו דירות בשכונה, הוקם ארגון עצמאי של התושבים לסיוע למשטרה • בשבוע האחרון לבד נפרצו 5 דירות במגוון שיטות מתוחכמות • החשד המרכזי: מדובר בכנופיה מהכפר הערבי בידו השוכן לא הרחק

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

גל פריצות בשכונת רמות בירושלים: במהלך השבוע האחרון אירעו כמה וכמה מקרי התפרצות לדירות בשכונות רמות א' וג', וקיים חשד כי מדובר בחוליית פורצים מכפר ערבי סמוך. לעומת זאת, במשטרה סוברים כי לא נרשמה לאחרונה עלייה בכמות ההתפרצויות.

תחליף אמיתי למשטרה אין וכנראה גם לא יהיה. אבל תמיד סיוע התושבים ושיתוף פעולה עוזר למאבק בפשיעה. בשנה האחרונה הוקם בשכונה ארגון 'הנוטרים', שנועד בעיקר לאסוף מידע ולסייע למשטרה - למען איכות החיים של התושבים בשכונה.

במהלך פעילות הארגון בשנה האחרונה, נעצרו בסיוע מתנדבי הארגון מספר פורצים לדירות וחלקם שוהים בכלא. אולם מעצר הפורצים אינו מרתיע ותמיד יש פורצים חדשים.

כאמור, לטענת התושבים, בשבוע האחרון אירעו פריצות לדירות ברחובות שכטמן ומורגנטאו ברמות א' וברחובות שלום סיוון, בן זאב ורוזנבלט ברמות ג', כאשר במקרה האחרון מדובר בניסיון פריצה שלא צלח.

"ברמות א' יש אחת לשבוע שבועיים פריצה, ולאחרונה הפורצים החלו להגיע גם לשכונת רמות ג'", אומר ל'בחדרי חרדים' יוני מארגון הנוטרים. "מדובר בעלייה של ממש ביחס לתקופה האחרונה, במהלך החודשים האחרונים יש פריצה אחת לשבוע-שבועיים, ובשבוע האחרון יש בממוצע פריצה אחת ליום".

היישוב הערבי הקרוב ביותר, ממנו יש גישה קלה לרמות, הוא כפר בידו. להערכת המשטרה, כנופיית הפורצים מגיעה משם וכך גם ניתן להתרשם מהעדויות של התושבים על כיוון הבריחה שלהם. כפר בידו נמצא במרחק של מספר קילומטרים בודדים בקו אווירי, ומהצד המערבי של השכונה אין גידור בכלל - כך שהמעבר הוא חופשי.



בתיעוד וידאו שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' ניתן לראות במצלמות האבטחה, מלפני כחודשיים, חשוד שנכנס לבניין כשבידיו דלי ומטאטא, ובצאתו לאחר כשעה הוא מחזיק בידיו גם שקיות זארה ועוד. בסרטון נוסף נראה פורץ נכנס דרך חלון סלון הבית, לאחר שקלט מצלמת אבטחה הוא מסתיר את פניו ובהמשך הוא נראה עוזב את הבית מהדלת הראשית.

על פי הנתונים שנאספו ונמסרו ל'בחדרי', מדובר בחוליה הפועלת בעיקר בשעות הבוקר עד הצהרים, זמן שאנשים נמצאים בדרך כלל בעבודה, בין השעות 9:00 עד 13:00. שיטת הפריצה גם היא כמעט קבועה, באמצעות ניסור או עקירת סורגי חלון, למעט מקרים חריגים בהם השיטה שונה.

בכל המקרים נגנבו דברי ערך, כגון: תכשיטים, כלי כסף, טלפונים סלולריים, טאבלטים, מזומנים ופנקס שיקים, בשווי מאות אלפי שקלים. יוני מארגון 'הנוטרים' הוסיף ל'בחדרי חרדים' כי לכל פורץ יש סיפור כיסוי שאיתו הוא מגיע. "לפעמים זה אנשים שבאים עם כפפות ומספרים שהם מחפשים פריטים בזבל באמצעות כפפות, ועל פי החשד הם פורצים עם אותן כפפות. אחרים מגיעים עם דלי ומטאטא כמנקים ולבסוף עוזבים עם אותם כלים רק שמתווספות גם שקיות אותן גנבו מהבתים. לעיתים הם מגיעים גם עם אפודים זוהרים של עובדי כביש".

בעקבות הפריצות, במשטרה החלו לבצע יותר סיורים - גם על מנת להרתיע את הפורצים וגם כדי להשרות תחושת ביטחון בקרב התושבים.

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים' כי המשטרה מבצעת פעילות גלויה וסמויה וכן פעילות מבצעית בשטח שהובילו למעצר חשודים להם מיוחסות עבירות גניבה והתפרצות. "הפעילות מתבצעת בשיתוף עם עוטף מג"ב ירושלים הפועלת לאורך תוואי קו התפר". עוד הוסיפו, כי ישנה אפילו ירידה מסויימת. "פעילות זו הינה חלק ממכלול הפעילויות המבוצעות במחוז במסגרת המאבק הנחוש והבלתי מתפשר של המשטרה כנגד מחוללי הפשיעה".
פריצות לבתים כפר בידו ערבים שכונת רמות משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד