י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כשהגוף שלכם צועק 'הצילו' - תקשיבו לו

לפעמים זו לא מחלה ספציפית או וירוס, הגוף שלנו פשוט מאותת לנו שהתזונה או שעות השינה לא מספיקים לו - אל תזלזלו!

כשהגוף שלכם צועק 'הצילו' - תקשיבו לו
מרדכי רוט

לאחרונה הגיע אלי אדם שסובל מחולשה נוראית, כאבי גב, ברכיים וראש, מיגרנות חזקות מאוד, חולשה ועייפות רבה . הוא עשה את כל הבדיקות האפשריות - MRI ו-CT, בדיקות דם ובדיקות פולשניות, הייתי אומר שהוא כמעט לא דילג על אף בדיקה קיימת שתסביר את התסמינים מהם הוא סובל.

למרות אינספור הבדיקות לא נמצאה אצלו מחלה ממנה הוא סובל, כך שגם לא נמצא פיתרון לבעיה ואותו אדם המשיך לסבול מחולשה כללית.

כשאדם מגיע אלי לטיפול הדבר הראשון שאני מברר מולו זה את סדר היום שלו, בכדי לנסות להבין האם יש משהו בסדר היום שלו שגורם לבעיה.

הסדר יום שלו בקצרה הוא כזה: קם בחמש בבוקר וכמובן מתפלל. הוא סדרן מרכזי ברשת מזון גדולה, עובד משמונה בבוקר עד שבע בערב וחוזר הביתה רק לקראת שמונה. בין עשר לשתים עשרה בלילה הוא מחלק עלוני פרסום בכדי להשלים הכנסה. בסופו של דבר הוא מסתפק בארבע שעות שינה ביום. הארוחות שלו מסתכמות בד"כ בג'אנק פוד שנקנה ונאכל במהירות תוך כדי יום עבודה.

לאחר ששמעתי את זה הבנתי מאוד מהר מה הבעיה שלו. הסברתי לו שלא משנה כמה בדיקות הוא יעשה ואצל כמה רופאים הוא יבקר, הוא לא ימצא שום בעיה עם שם וכותרת ודרכי טיפול שכתובים בספרים. בסופו של יום הגוף שלו פשוט צועק לו "הצילו תעצור!" הגוף שלו מאותת לו שהקריסה עומדת להגיע. זה הזמן להאט ולשנות את הרגלי החיים. להקשיב לגוף ולמה שהוא צריך.

בסופו של יום כל השעות הנוספות שאדם עובד לא יעזרו לו אם הגוף שלו יקרוס. בסופו של דבר הארוחות המהירות מזיקות לגוף.

לגוף יש את הצרכים שלו. הצרכים הבסיסיים אמנם דומים אצל כל בני האדם, אבל שונים במינון. יש אנשים שזקוקים לשש שעות שינה ויש כאלה שזקוקים לשמונה שעות. יש אנשים שצריכים לאכול ארוחות גדולות ולא לנשנש בין לבין ויש כאלה שעדיף שיאכלו ארוחות קטנות ורבות יותר במהלך היום. יש אנשים שצריכים תנומת צהריים של חצי שעה ויש כאלה שיעדיפו להוסיף את זמן השינה הזה לשנת הלילה.

אבל חובה להיות קשובים לגוף ולצרכים שלו.

כמובן שגם קשה מאוד לנהל חיי משפחה תקינים כשנמצאים במרוץ כזה. בסופו של דבר בני הזוג שלנו והילדים שלנו רוצים את ההקשבה שלנו, את האהבה שלנו ובכלל אותנו בחיים מאשר עוד קצת כסף.

אותו אדם לא הסכים איתי וטען שאין לו ברירה אחרת. ניסיתי לבקש ממנו שלפחות ישנה את התזונה שלו לתזונה בריאה יותר, וינסה להקפיד על מנוחה של חצי שעה בין עבודה לעבודה אבל לא הצלחתי לשכנע אותו.

לאחר חצי שנה קיבלתי ממנו טלפון בהול ובקשת עזרה, מאחר והוא לא יכול בכלל לקום מהמיטה. גופו קרס לחלוטין והוא כבר שבועיים לא מצליח בכלל לקום. הצטערתי מאוד לשמוע שזה המצב כי ידעתי בתוכי שאם הוא רק היה מקשיב לגוף שלו זה בהחלט היה נמנע.

הקשיבו לגוף שלכם. הוא יודע מה הוא צריך.

מרדכי רוט הינו מטפל ומאמן אישי בגוף ונפש, מטפל בבעיות גב וצוואר, התעמלות רפואית, סכרת וירידה במשקל, ומחבר הספרים יש לך 10 דקות לבריאות .ועשר דקות לפני שהולכים לרופא . [email protected]
הצילו גוף תשישות אוכל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד