כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

במפלגת העבודה צהלו ואישרו הצטרפות החרדים פה אחד

לאחר הגשת החתימות, אישרה ועידת מפלגת העבודה המתכנסת הערב את הקמתו של חוג חרדי במפלגה • מדובר בצעד ראשון לשילוב חרדים באופן רשמי במפלגה, עשרות שנים אחרי 'נאום השפנים' המהדהד של מרן הרב שך זצ"ל, בו פסל את המערך

במפלגת העבודה צהלו ואישרו הצטרפות החרדים פה אחד

ועידת מפלגת העבודה שהתכנסה הערב (א) בתל אביב הצביעה ברוב קולות על הקמתו של החוג החרדי במפלגה, לאחר שהוגשו 200 חתימות של חברי מפלגה קודם לכן.

זהו צעד היסטורי - מפלגת העבודה נחשבה מזה עשרות שנים לאויבת הציבור החרדי, במה שהגיע לשיאו בנאום השפנים של הרב שך בעיצומו של התרגיל המסריח, בו הכריע ללכת עם הליכוד ולא עם המערך.

בשנים האחרונות נוצרו לא מעט בריתות בין חברי הכנסת של העבודה והחרדים, בין השאר בעקבות ישיבה משותפת על ספסלי האופוזיציה, התחזקות הקו החברתי במפלגה, יחד עם חוסר שביעות רצון של חלק מהחרדים מהשותפות עם הימין ושובו של אריה דרעי להנהגת ש"ס. בחודשים האחרונים מקיימים ראשי המפלגה פגישות עם פעילים חרדים ברחבי הארץ, בניסיון ליצור שיתוף פעולה בין המחנות.



כפי שדווח לראשונה בבחדרי חרדים, לפני כחודש הושק התא החרדי במפלגת העבודה בכנס בירושלים בהשתתפותו של חבר הכנסת עמיר פרץ, שהבטיח בראיון לבחדרי חרדים כי בבחירות הבאות יתמודד נציג חרדי בשורות המפלגה. בתא החרדי חברים מאות מתפקדים, וראשיו מכוונים לגייס את ח"כי העבודה לסוגיות חברתיות שעל סדר היום של הציבור החרדי, וליצור בסיס השפעה חרדי במפלגה.

מיכל צ'רנוביצקי, יו"ר התא החרדי במפלגת העבודה, אומרת ל'בחדרי חרדים' כי זהו יום חג: "אישור הקמת החוג החרדי מגיעה לאחר חודשים בהם הצטרפו מאות למפלגה, על מנת להשפיע על סדר היום הישראלי גם בסוגיות שאינן מגזריות, אך מתוך נקודת המבט והאינטרס החרדי".

"בתא החרדי אנחנו פועלים במאבקי עובדות ועובדים חרדים. זכויות ילדים והורים במערכת החינוך. אפליה דתית ועדתית, נוער בסיכון, רווחה, תעסוקה והשכלה, ושוויון הזדמנויות".

עם הקמת התא החרדי אמר עמיר פרץ לבחדרי חרדים כי חשיבותו של התא היא הרבה יותר מאשר הגדלת מאגר המצביעים של המפלגה, והיא מצביעה על האמון שניתן למפלגת העבודה מצד חרדים רבים, במה שיחלחל גם למצביעים מסורתיים ודתיים.

פנינה פויפר, רכזת חרדים ב"דרכנו" ובין מנהיגות התא החרדי במפלגת העבודה אומרת ל"בחדרי חרדים" כי "התקופה האחרונה מראה כי החיבור בין החרדים לנושאים המדיניים והחברתיים מתגבר, מתבקש ואף מחויב המציאות. אנחנו מקווים שהשותפות הזו תגביר את שיתוף הפעולה ותביא ברכה גם לחרדים וגם למפלגת העבודה".

יו"ר המפלגה בוז'י הרצוג מסר ל'בחדרי חרדים': "שמח שהמפלגה קיימה דיון דמוקרטי על עיצוב סעיפי תקנון המפלגה וביתר שאת על אישור החוג החרדי במפלגת העבודה שאושר פה אחד. זאת אמירה חברתית חשובה לחברה הישראלית, שמוכיחה שמפלגת העבודה היא הבית של כל קבוצות האוכלוסייה".

דניאל יטיב, מראשי התא החרדי במפלגת העבודה, הגיב - "נרגשים אנו היום להכרה הרשמית בחוג שלנו. חרדים? במפלגת העבודה? לא אחת נתקלנו בשאלה הזו. והיום הוכח רשמית: כן, יש חרדים במפלגת העבודה! והרבה! קוראים אנו בזאת לבני הציבור החרדי בואו, הצטרפו אלינו, שביחד נוביל את המדינה לעתיד טוב יותר. כמו כן נודה למאות המצטרפים, הפעילים והחברים בחוג שעמלים קשות על קידומו ושגשוגו. וכן להנהגת המפלגת העבודה על העזרה והתמיכה".
שפנים ועידת העבודה תא חרדי שמאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד