כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הרצוג ל"בחדרי": "הציבור החרדי צריך להתפכח מהבטחות סרק, החרדים כבר לא עדר" • צפו

לאחר ההחלטה לאשר לראשונה "חוג" חרדי במפלגת העבודה, יו"ר המפלגה יצחק הרצוג בראיון ל"בחדרי חרדים": "היום החרדים כבר לא עדר, הציבור החרדי צריך להתפכח מכל מיני מפלגות שהבטיחו לו הבטחות סרק, מגיע לו שלא יתנשאו כלפיו" • צפו

הרצוג ל"בחדרי": "הציבור החרדי צריך להתפכח מהבטחות סרק, החרדים כבר לא עדר" • צפו



"אמירה חברתית חיונית וחשובה", כך מגדיר יו"ר מפלגת "העבודה" יצחק הרצוג את החלטת ועידת המפלגה לאשר לראשונה "חוג" חרדי במפלגה, כפי שפורסם לראשונה ב"בחדרי חרדים".

בשיחה עם "בחדרי חרדים" מיד לאחר ההחלטה אמר הרצוג: "אני מאוד שמח שוועידת מפלגת העבודה אישרה פה אחד את הקמת התא, או בעצם החוג החרדי, במפלגת העבודה. זו אמירה חברתית חיונית וחשובה, שמשקפת משהו שאני יודע כבר הרבה מאד זמן, כמישהו שעוקב אחרי התמורות בציבור החרדי וקשוב אליו".

לדבריו, "יש הרב מאוד בני ובנות הציבור החרדי שרואים במפלגת העבודה או במחנה הציוני - בית על כל גווניו ועדותיו. רואים בו בית - קודם כל חברתי, שמשקף את הצורך בסגירת פערים בחברה הישראלית ובהשתלבות של כולם".



הרצוג ציין את שורשיו הדתיים ואמר: "כמי שמלווה מקרוב, עוד - איך אומרים, מחלב אמו ובמורשת סבו ואביו, אני מאוד שמח שזה קרה בתקופה שלי".

אתה חושב שיש כאן אמירה בהקשר של הברית הפוליטית שיש בין הימין והחרדים במשך הרבה שנים?

"אני חושב שהציבור החרדי היה צריך מזמן להתפכח מכל מיני מפלגות שהבטיחו לו הבטחות סרק, ולא מבינות את השוני העצום" אמר הרצוג.

"היום הציבור החרדי הוא לא עדר, הוא פתוח והוא שומע. מגיע לו שלא יתנשאו כלפיו ולא יחלקו לו ציונים, אלא יבינו את אורח חייו ואת התמורות הגדולות שעוברות בציבור החרדי - שצריך להשתלב".

הרצוג הוסיף, "אחד הדברים שאני זוקף לזכותי, שאני יכול לשבת בחוגי בית, לא פעם ולא פעמיים בשנה האחרונה, בבתים חרדים, ולומר להם את האמת - גם על שיח הזכויות, גם על הצורך לשמור על הדמוקרטיה וגם על ההכרה של האחר את משנהו. זה דבר חשוב ואני שמח שזה התקבל כל כך יפה במפלגת העבודה".

(אישור החוג החרדי בוועידת מפלגת העבודה, הערב)

כפי שפורסם מוקדם יותר הערב (ראשון) ב"בחדרי חרדים", ועידת מפלגת העבודה שהתכנסה הערב בתל אביב הצביעה פה אחד על הקמתו של החוג החרדי במפלגה, לאחר שהוגשו 200 חתימות של חברי מפלגה קודם לכן. מדובר בצעד היסטורי, זאת מאחר ומפלגת העבודה נחשבה מזה עשרות שנים לאויבת הציבור החרדי, במה שהגיע לשיאו ב'נאום השפנים' של הרב שך בעיצומו של התרגיל המסריח, בו הכריע ללכת עם הליכוד ולא עם המערך.

בשנים האחרונות נוצרו לא מעט בריתות בין חברי הכנסת של העבודה והחרדים, בין השאר בעקבות ישיבה משותפת על ספסלי האופוזיציה, התחזקות הקו החברתי במפלגה, יחד עם חוסר שביעות רצון של חלק מהחרדים מהשותפות עם הימין ושובו של אריה דרעי להנהגת ש"ס. בחודשים האחרונים מקיימים ראשי המפלגה פגישות עם פעילים חרדים ברחבי הארץ, בניסיון ליצור שיתוף פעולה בין המחנות.
יצחק הרצוג חרדים בעבודה מפלגת העבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד