ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

נובמבר הגדול: עלייה של 38% בתיירות הנכנסת, ההכנסות למשק - 1.5 מיליארד שקל

בחודש נובמבר נכנסו לארץ כ-288 אלף תיירים - עלייה של כ-38% ביחס לנובמבר אשתקד, ושל כ-31% ביחס לנובמבר 2014 • משרד התיירות השקיע השנה בשיווק סכומים גדולים במיליוני יורו מאלו שהושקעו במדינות מערב אירופה • בענף המלונאות לא ממהרים לחגוג

.
.



ההכנסות למשק הישראלי מתיירות נכנסת בחודש נובמבר מוערכות על ידי משרד התיירות בכמיליארד וחצי שקל, כ-400 מיליון שקל יותר מבנובמבר אשתקד. המשמעות היא שתקציב השיווק השנתי, שהתקרב בשנה הנוכחית לכחצי מיליארד שקל, החזיר את ההשקעה.

משרד התיירות השקיע השנה בשיווק סכומים גדולים במיליוני יורו מאלו שהושקעו במדינות מערב אירופה כגרמניה (38 מיליון יורו), בריטניה (63 מיליון יורו), שוויץ (55 מיליון יורו) וספרד (71 מיליון יורו) - כדי להבטיח את קיומו ושרידותו של הענף בארץ, אל מול התנודות הביטחוניות.

מתחילת השנה ובשכלול נתוני נובמבר, נראית עלייה של כ-2% בהיקף התיירות הנכנסת לישראל ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. מחודש ינואר נכנסו לישראל כ-2,651,400 תיירים, כ-50 אלף יותר מאשר בתקופה המקבילה ב-2015.

שר התיירות, יריב לוין, אמר כי "למרות שנה של פיגועים, דקירות, ומצב ביטחוני שבדרך כלל מביא לנפילה בתיירות של עשרות אחוזים - השנה הזאת אנחנו מצליחים לשמור על יציבות ואפילו לסיים בעלייה לעומת השנה הקודמת. זוהי תוצאה ישירה של תגבור קמפיינים דווקא בתקופה הקשה של הדקירות. המסר הוא - ישראל היא מוצר בטוח - וזה עוזר להביא לכאן תיירות".

במשרד התיירות מנסים השנה להתמקד בפיתוח תיירות בחודשי החורף, ולהיעזר בירידת הביקושים מצד הישראלים - ולפיכך גם בהוזלה של המחירים בבתי המלון - כדי למשוך לישראל מספר רב יותר של תיירים.

בתוך כך מנסים במשרד התיירות להגביר את התנועה לשדה התעופה בעובדה, כאשר מתחילת השנה נחתו בו למעלה מ-750 מטוסים, לעומת כ-446 מטוסים בתקופה המקבילה אשתקד. חברת הלואו-קוסט ההונגרית וויזאייר (Wizz Air) הודיעה כי תחל בשבוע הבא סדרת טיסות מוורשה שבפולין לנמל התעופה שליד אילת, כשמחיר טיסה בקו עובדה-ורשה עשוי להגיע לפחות מ-100 אירו.

"קמפיינים ממוקדים לעונת החורף - בהם קמפיין citybrake - המחבר בין ירושלים לתל אביב לחופשה עירונית במזג אוויר טוב, הביאו לגידול שיא בכניסת תיירים לישראל בחודש נובמבר", מסביר לוין. "גם מאמצי השיווק האינטנסיביים אותם השקענו בשווקים במדינות חדשות כמו סין והודו יסייעו להמשך המגמה. המטרה שלנו היא להמשיך במיקוד הקמפיינים כדי לעמוד באתגר של יצירת גידול רצוף בתנועת התיירים. זוהי הוכחה לפוטנציאל העצום שיש בענף התיירות וליכולת לתרום משמעותית ומיידית למשק הישראלי".

המלונאים: "עיקר התיירות הנכנסת - לכנסים"

מנגד, בענף המלונאות מבקשים להמתין עם החגיגות. "התנודתיות בענף גבוהה, והחודש האחרון הוא דוגמה לתפוסות טובות שנשענו בהרבה מהמקרים דווקא על הסגמנט העסקי", מסביר גורם בענף. "תפוסות גבוהות הגיעו דווקא בימי החול ולא בסופי השבוע, מאנשי עסקים ומתארחים בכנסים שנערכו בארץ - במיוחד בירושלים ובתל אביב".

מירה אלטמן, מנכ"לית מרכז הקונגרסים הבינ"ל - בנייני האומה, אמרה גם היא כי "הגידול בתיירות הנכנסת בחודש נובמבר נובע לא מעט מהמפנה החיובי ברבעון האחרון של השנה בתיירות הכנסים. מחר למשל (ו'), מסתיים אצלנו הכנס העולמי של רופאי האלרגיה, שהביא כ-800 רופאים ואנשי מחקר לירושלים. ממוצע הלינות שלהם בעיר נע בין 5 ל-10 לילות. רק מכנס אחד שכזה יש בירושלים כ-5,000 לינות בבתי המלון.

"בחודש נובמבר אירחנו את הכנס העולמי של רופאי הגנטיקה והפסיכיאטריה, את אירוע הפתיחה של פרויקט 'מסע' ועוד כנסים, שיצרו תנועה והכנסות בתיירות. אנחנו חשים את הסיגמנט החיובי ושמחים על תרומת תיירות הכנסים לגידול במספרי התיירות הנכנסת, להכנסות למשק ולכלכלת ירושלים".

קישורים:
מה הסיכוי שלכם לזכות בהגרלות הדירות במחיר למשתכן?
זה מה שקורה כשמנסים בכוח להוריד את מחירי הדיור
פרשת הצוללות מסתבכת: כך יגיע הכסף הישראלי לאיראן
תיירות פנים הכנסות למשק משרד התיירות מערב אירופה ענף המלונאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד