כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

"אסונות הנדל"ן": עיריית בני ברק מגיבה

בעקבות מותו של פועל בניין ברחוב יהודה הנשיא בבני ברק, מבהירים בעירייה כי העבודות נעשו ברישיון אך צורת עבודה לקוייה היא שהביאה למותו של הפועל

קריסת המבנה בעיר, הבוקר
קריסת המבנה בעיר, הבוקר



בעקבות מותו של פועל בניין הבוקר (א') ברחוב יהודה הנשיא בבני ברק, מבהירים בעירייה כי העבודות נעשו ברישיון אך צורת עבודה לקוייה היא שהביאה למותו של הפועל.

"מותו של פועל הבניין בבניין ברחוב רבי יהודה הנשיא 58 בבני-ברק שהיה בו רישיון בניה להקמת עליית גג, אלא שמבצע עבודות הניסור להסרת התקרה לעבר הגג איפשר ניסור של תקרת בטון בת 5 טון, במקום לנסר אותה לחלקים באופן מקצועי וגם לא העמיד תמיכות במקום".

בתגובת מזכיר העירייה ודוברה, אברהם טננבוים, צויין כי "זו הסיבה הבלעדית והאמיתית להתמוטטות התקרה, כך שהמידע העיתונאי כאילו יש לעניין קשר לאי הפעלת תמ"א 38 מצביע על חוסר הבנה של הנושא וחיבור שני תחומים שאין ביניהם קשר כלל וכלל".

הבוקר, עם מותו של הפועל, פורסמה כתבה כאן באתר בה הובא מכתבו של יו"ר ארגון הקבלנים בגוש דן לראש העיר מתקופת החגים, בו הוא התריע על מצבם של הבניינים בעיר - ועל הסכנה הרבה לחיי התושבים. הסיבה לאזכור המכתב שפורסם זה מכבר ב'בחדרי חרדים', היא בעקבות הסכנה הכללית שיש בעיר, בין אם מקרי קריסה וחוסר בטיחות, בולען שנפער באמצע הכביש כתוצאה מעבודות נדל"ן ברחוב סמוך ובניין שנזקק לתמיכה בעקבות בנייה בסמוך.

דובר העירייה בתגובתו, שהוציא בעקבות הפרסום ב'בחדרי', לכלל כלי התקשורת, ציין כי אחריות העירייה היא לדאוג לרישיון לבניה, בהתאם לחוקי התכנון והבניה, והפיקוח העירוני תפקידו לבדוק את ההקפדה על שטח הבניה לפי הרישיון שנתקבל. אולם אילו הבניה עצמה נמצאת בפיקוח הקבלן המורשה ומהנדס קונסטרוקציה, וכאשר מתבצעות עבירות בתחום זה הוא מטופל ע"י הפיקוח על העבודה במשרד הכלכלה.

לדבריו, הפרסום ב'בחדרי חרדים' סביב נושא תמ"א 38, החל לפני שבועות אחדים מטעם ארגון הקבלנים, שעוד בטרם נפגשו לשיחה בנושא עם חנוך זייברט, ראש העיר, ואברהם רובינשטיין, מ"מ רה"ע וראש אגף ההנדסה, דאגו לפרסם ידיעה בתקשורת, באמצעות משרד פרסום, כאילו חוסר בפינוי-בינוי במסגרת תמ"א 38 עלול לגרום לקריסת אלפי מבנים ישנים בעיר.

"לטענות ארגון הקבלנים אין כל בסיס, שכן כל מקרי התמוטטות במבנה נבעו לא מהיות הבניין ישן, אלא בתוספות בניה חדשות עם רישיון, שלא היתה הקפדה על ביצוע העבודות בתנאים הנדרשים של בניה בטיחותית, ולכן צר מאוד שארגון הקבלנים המייצג עסקית את הקבלנים המבקשים לבנות בעיר בהיקפים גדולים, בהתאם לתמ"א 38, שלא מופעל בשל צביונה היחודי של העיר, עושה שימוש לא הוגן בעניין, תוך הצגת נתון, כאילו אי הפעלת תמ"א 38 עלולה לגרום לחששות לחוסר יציבות בבניינים רבים בעיר, טענה שאין לה כל אחיזה מינימלית במציאות".
עיריית בני ברק קריסת מבנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד