י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ניצחון לחסידות גור: צו הפינוי בוטל

בית משפט השלום בבאר שבע ביטל זמנית את צו הפינוי שהושת במהלך השנה האחרונה נגד חסידי גור בערד שהתפללו בבית הכנסת המרכזי בעיר • כל הפרטים

צבי ביאליסטוצקי (יצחק לב ארי מהיר חימה)
צבי ביאליסטוצקי (יצחק לב ארי מהיר חימה)

 

בית משפט השלום בבאר שבע ביטל היום (ראשון) זמנית את צו הפינוי שהושת במהלך השנה האחרונה נגד חסידי גור בערד שהתפללו בבית הכנסת המרכזי בעיר.

כזכור, הסיפור החל לאחר שבמשך שנים רבות היו אנשי החסידות מתפללים בבית הכנסת המרכזי בעיר באין מפריע. לפני מספר שנים עמותת בית הכנסת האשכנזי בערד פנתה לאנשי חב"ד בעיר שיצטרפו אליהם לבית הכנסת המרכזי, ולאט לאט החלו לדחוק את רגלי חסידי גור מבית הכנסת, תוך התנכלות אליהם.

בשנת 2013 הגישה עמותת בית הכנסת תביעה בבית המשפט נגד חסידי גור במטרה לסלק אותם מבית הכנסת המרכזי, בטענה שהם הורסים את התנהלות והנהגות בית הכנסת. בית המשפט קבע כי מותר לחסידי גור להתפלל בבית הכנסת וצו הפינוי שהוגש כנגדם מטעם עמותת בית הכנסת בוטל והעמותה אף שילמה קנס לחסידי גור בסך 2,000 שקל.

בשנת 2014 הסתיים החוזה של עמותת בית הכנסת המרכזי עם עיריית ערד והעירייה, בראשות ר"ע דאז טלי פלוסקוב, החליטה כי בית הכנסת המרכזי יעבור לשליטת חסידי גור והכל בא על מקומו בשלום.

אלא שבשנת 2015 נבחר ראש עיר חדש, ניסן בן חמו מ'יש עתיד', שהחליט לפנות את חסידי גור מבית הכנסת והוציא צו תביעת פינוי. בן חמו קיבל פסק דין במעמד צד אחד, מתוך טענה כי חסידי גור לא הגישו כתב הגנה במועד.

היום, בית המשפט פסק כי בית הכנסת יישאר בשליטת חסידי גור וביטל זמנית את צו הפינוי. חסידי גור יצטרכו להשיב בתוך חודש לכתב התביעה של עיריית ערד.

כפי שדווח בהרחבה ב"בחדרי חרדים", בחודשים האחרונים התפתח מאבק חסר תקדים בין תושבי העיר החילונים ואנשי יש עתיד לחסידי גור בעיר, תוך פרובוקציות ומהומות מצידם של התושבים החילונים.

רק אמש אמר יהושע אשכנזי, דובר עיריית ערד, ל"בחדרי חרדים" כי "חסידות גור מציגה עצמה כקורבן לאחר שהם אלה שפרצו בכוח לבית הכנסת המרכזי והשתלטו על נכס עירוני. בית משפט כבר נתן צו פינוי נגד הפולשים. עיריית ערד תמשיך לאכוף את חוקי העזר העירוניים ללא משוא פנים".

מהעירייה נמסר בתגובה ל"בחדרי חרדים": "בית המשפט ביטל חלקית את צו הפינוי לבית הכנסת שניתן במעמד צד אחד כנגד שניים מארבעת הנתבעים, כדי לאפשר לנתבע צבי ביאלוסטוצקי להגיש בקשת רשות להתגונן בתביעת הפינוי שהגישה העירייה. בית המשפט קבע שהבקשה תוגש לא יאוחר מחודש ימים. ולא רק זאת, בית המשפט מטיח ביקורת על התנהלותם של הנתבעים וקובע כי סיכויי הגנתם קלושים. בית המשפט אף מחייב אחד מהם בתשלום 2,000 ש"ח הוצאות לעירייה".

ערד חסידות גור בית משפט צו פינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד