י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

תביעה חדשה חושפת את השאיפות הפוליטיות של מארק צוקרברג

מייסד פייסבוק ביקש את אישור בעלי המניות לשנות את מבנה המניות כך שיוכל לתת את רוב מניותיו לצדקה - אבל עדיין לשמור על שליטה בחברה

  • י"ב כסלו התשע"ז
צוקרברג. צילום: משה מילנר / לע"מ
צוקרברג. צילום: משה מילנר / לע"מ



ייתכן של מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, יש שאיפות פוליטיות - כך מעידה תביעה חדשה שמידע אודותיה פורסם בבלומברג. צוקרברג היה מעוניין באישור לעבוד שנתיים בממשל מבלי לאבד את השליטה על פייסבוק - כך לפי מסמכי בית המשפט שמצטט בלומברג.

לפי הדיווח, לפחות חבר דירקטוריון אחד לא תמך ברעיון: ארסקין בולס, שהיה ראש הסגל בבית הלבן בתקופתו של הנשיא ביל קלינטון, חשב שזה ייראה חסר אחריות שצוקרברג יפנה לגבעת הקפיטול בזמן שהוא עדיין שולט בחברה.

אבל צוקרברג הביא את בקשתו בפני בעלי המניות, כחלק מהצעה נרחבת לאשר פיצול מניות שייצור מבנה מניות חדש. השינוי יאפשר לצוקרברג לתת למטרות פילנתרופיות 99% מהמניות שלו - אבל לשמור על אותה זכות הצבעה, כך נכתב במסמכים שמילא מוקדם יותר השנה לרשות ההגבלים העסקיים. מצד שני, דילול המניות המוצע היה פוגע בכוח ההשפעה של המשקיעים.

התוכנית לסווג מחדש את המניות של פייסבוק - ו"לשחרר" את צוקרברג לפעילות בממשל - נמצאת כרגע בהשהיה, ותלויה בתביעה שבה טוענים משקיעים כי ההסכם המדובר אינו הוגן.

קישורים:
מה הסיכוי שלכם לזכות בהגרלות הדירות במחיר למשתכן?
זה מה שקורה כשמנסים בכוח להוריד את מחירי הדיור
פרשת הצוללות מסתבכת: כך יגיע הכסף הישראלי לאיראן
מארק צוקרברג פייסבוק בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד