כ"ג אייר התשפ"ד
31.05.2024

נתניהו: "מצפה שטראמפ יסייע לישראל בפתרון שתי המדינות"

ראש הממשלה נתניהו הפתיע בראיון לתכנית האמריקנית "60 דקות" שישודר הערב, כשחזר שוב על עמדתו שעל ישראל לחתור לפתרון שתי מדינות לשני עמים, ואמר כי הוא מצפה לעזרה דווקא מהנשיא הנבחר • וממה ניסה ראש הממשלה להתחמק?

ראש הממשלה נתניהו והנשיא הנבחר טראמפ, צילום: קובי גדעון לע"מ
ראש הממשלה נתניהו והנשיא הנבחר טראמפ, צילום: קובי גדעון לע"מ

ראש הממשלה נתניהו העניק ראיון נרחב לתכנית הפופולארית "60 דקות" ברשת CBS, ובה שטח את עמדותיו בשורה ארוכה של נושאים. בין השאר התבטא נתניהו על הדרישות אותן יציב בפני הנשיא הנבחר טראמפ - הריאיון ישודר במלואו הערב.

נתניהו חזר על הצהרתו כי הוא תומך בפיתרון שתי מדינות לשני עמים, מעוגן בהסדרי ביטחון. "אני מוכן להיכנס למשא ומתן איתם (הפלסטינים) בכל זמן", אמר ראש הממשלה למראיינת לזלי סטול. "שתי מדינות לשני עמים - זה מה שאני מתמקד בו. כן, הייתי רוצה שכאשר הנשיא טראמפ ייכנס לבית הלבן, הוא יעזור לי עם זה. אני רוצה לראות אם המדינות הערביות יכולות לעזור להשיג את זה. זאת מציאות חדשה, אפשרות חדשה".

נתניהו החמיא לטראמפ ואמר כי - "התמיכה שלו בישראל מאוד ברורה. יש לו רגשות חמים כלפי המדינה היהודית וכלפי העם היהודי". ראש הממשלה אף הזכיר כי "היו לי חילוקי דעות עם הנשיא אובמה, כמובן בנושא איראן. הייתה לנו כימיה אישית נהדרת, אז מה? את חושבת שלא הייתי חייב לעמוד נגד ההסכם עם איראן, כפי שעשיתי, כי הוא סיכן את קיומה של ישראל? כמובן שכן. זו הייתה האחריות שלי, לעמוד ולדבר כשמשהו מאיים על עתידנו".

בנוסף התייחס נתניהו לעוד שורה ארוכה של נושאים, חלקם לא שגרתיים - בין השאר ניסה לחמוק מתשובה ברורה לשאלה האם ישראל מקדמת ברית בין מדינות האזור נגד איראן. נתניהו הצהיר כי "לא צריך להקים ברית כזו, היא כבר כאן", על היחסים עם העולם הערבי אמר: "כל מה שאני יכול לומר לך זה שמצבה של ישראל בעולם הערבי שונה והיא לא נתפסת יותר כאויב אלא כבעלת ברית".

הראיון המשיך להפליג במחוזות המדיניים, וראש הממשלה התייחס ליחסי ישראל – רוסיה, "ברגע שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין החליט להציב כוחות בסוריה, נסעתי לפגוש אתו ואמרתי לו: תראה, זה מה שאני עושה. אני לא מתערב בסוריה. אבל בו-זמנית, אם סוריה תנסה להתערב בענייננו, אם איראן תנסה להשתמש בסוריה כדי לתקוף אותנו, אנחנו נעצור את זה", אמר נתניהו והוסיף כי "תיאמנו בין הצבאות שלנו כדי להימנע מעימות ישראלי-רוסי".

על מצב הפלסטינים בישראל אמר: "אני ביטלתי לא מעט מחסומים ואנחנו מנסים להקים גשרים וכבישים ראשיים כדי לאפשר תנועה חופשית יותר, הפלסטינים מסתכלים על חאלב שבסוריה, על תימן, על לוב, ועל מקומות אחרים, והם מבינים שהכוונה שלנו היא דו-קיום".
נתניהו טראמפ פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד