כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

השר ליצמן מקדש מלחמה על סופגניות החנוכה

שר הבריאות ליצמן ממשיך במאבק נגד הג'אנק פוד, וכעת מסמן את האויבת הבאה: הסופגניה של חנוכה, הנאכלת בכל תפוצות ישראל בחג שעוד רגע מגיע

לא לאכול? סופגניה, צילום: ליאור מזרחי - פלאש90
לא לאכול? סופגניה, צילום: ליאור מזרחי - פלאש90 צילום: ליאור מזרחי - פלאש 90

בעוד שבתי החולים קורסים ובתי המיון עמוסים עד לעייפה, שר הבריאות יעקב ליצמן ממשיך לצבור פופולאריות דווקא סביב התנגדותו הנחרצת לג'אנק פוד ודומיו, והפעם על המוקד - הסופגניות מלאות השמן.

בכנס של עמותת 'היום' אמר אמש השר ליצמן כי "אני קורא לציבור להימנע מאכילת סופגניות עתירות שומן". לדבריו של השר החרדי, "אפשר למצוא תחליפים לכל דבר היום ואין שום צורך שנלעיט את ילדינו בסופגניות שאינן תואמות ערכי הבריאות והתזונה הנכונה".

ליצמן התייחס למתקפה שלו על מקדונלדס שרשמה בתחילה ביקורות – אולם לאחר זמן קצר הפכה לפופולארית ביותר. "כשאמרתי להימנע מאכילת מקדונלדס, אנשים חשבו שהשתגעתי. אולי לא הייתי צריך לציין אז את שם החברה. התכוונתי לג'אנק פוד. אם הייתי צריך להגיד היום, הייתי אומר: סופגניות OUT. אפשר לאכול כמובן, כי זה חלק ממנהג החג, אבל יש גם אפשרות לתחליפים", הבהיר השר.



כזכור, דבריו של ליצמן נגד מקדונלדס בלטו בכותרות כלי התקשורת, "צריך לחנך את הילדים לא לאכול ג'אנק פוד. מקדונלדס אאוט. לא במדינתנו, אני יודע שיצעקו עליי מאחורי הגב, ויגידו: 'במשרד הבריאות מחלקים שתייה'. צריך לא לאכול כל כך הרבה סוכריות. זה נכון לסוכרת וזה נכון ללב. זה מה שאנחנו הולכים לעשות בשנה הקרובה - מניעה", אמר.

לדבריו, "אני יודע שלוחצים ואני יודע שיש אנשים שלא אוהבים את זה וחברות גדולות לא אוהבות את זה. יש לי סוד בשבילכם. אין לי פריימריז. בחרתי במשרד הבריאות כי חשבתי שזה המקום שבו אפשר להציל אנשים".

מספר פעמים התבטא ליצמן ואמר כי הוא חושב שהפופולאריות שלו בצבור הישראלי – וכפי שתוצאות הסקרים מראות שוב ושוב – נובעת ממלחמתו בג'אנק פוד, ומשכך אין סיבה שיחדל מכך, היום זה סופגניות ומחר זה יהיה ה'מצה ברייט' של פסח.
ליצמן סופגניה שר הבריאות ג'אנק פוד אאוט מקדונלנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד