כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

תדהמה • 'בזק' משתפת פעולה עם כת הסיינטולוגיה

הלקוחות העסקיים של 'בזק' קיבלו, פעם שנייה תוך חודשיים, הזמנה לסדנת ייעוץ בחברה הקשורה ל'סיינטולוגיה' • בזק: "אין בכוונתנו לקדם כת זו בהווה או בעתיד"

אירוע של בזק. צילום אילוסטרציה: יצחק לב ארי
אירוע של בזק. צילום אילוסטרציה: יצחק לב ארי

בפעם השנייה בתוך חודשיים, קיבלו לקוחותיה העסקיים של חברת בזק, הזמנה לסדנת ייעוץ עסקי של חברת success. ההזמנה צורפה למעטפת החשבון החודשי שלהם. בהזמנה נכתב, כי בזק וחברת הייעוץ "מזמינות אותך לגלות איך ניתן למקסם את תוצאות השיווק והפרסום ובד בבד להקטין את העלויות שלהם".

ההזמנה מסתירה את הקשר האפל הרוחש בין החברה העסקית בעלת השם הלועזי לבין כת הסיינטולוגיה. מסתבר שחברת success אינה אלא זכיינית של כת הסיינטולוגיה והיא מעבירה אחוזים מהכנסותיה לכת. כאילו לא די בכך, בסדנה המוצעת אף נלמדים תכנים סיינטולוגיים מובהקים וכל ספרי הלימוד שלה נכתבו על ידי מייסד כת הסיינטולוגיה, ל. רון האבארד.

תחקיר מיוחד שבוצע בשעתו על-ידי המגזין 'טיים' מתאר כך את הכת הסיינטולוגית: הכנסייה לסיינטולוגיה שנוסדה על-ידי סופר המדע הבדיוני, האמריקני ל. רון האבארד, במטרה 'לטהר' אנשים מאומללותם, מתחזה לדת. למעשה, הכנסייה היא עסק גלובלי ענקי, אפל ורווחי, שמתקיים באמצעות הפחדת חבריו ומבקריו בסגנון המאפיה.

בשנים האחרונות, מאות מאמינים של הסיינטולוגיה – שרבים מהם התלוננו על התעללות נפשית או גופנית – פרשו מהכנסייה וביקרו אותה בפומבי. לא מעטים מהם תבעו את הכת לדין וזכו. בכמה מהמקרים הכתירו השופטים את הכנסייה במילים: "סכיזופרנית ופרנואידית", ו"מושחתת, מרושעת ומסוכנת".

בשנת תשמ"ה פורסם בישראל דו"ח מיוחד על כתות בישראל שרוכז בידי סגנית שר החינוך דאז, ח"כ מ. תעסה-גלזר. הדו"ח הגדיר את כת הסיינטולוגיה ככת מסוכנת ביותר. בדו"ח נאמר, בין היתר, כי "סיינטולוגים רבים אינם מעזים לעזוב את הארגון, מחשש שייהפכו אובייקט לסחטנות עקב המידע האישי הרב שהצטבר עליהם, וכן מפחד שיסווגו כאישיות עוינת ויירדפו עד צוואר".

בשנים האחרונות מנהל יד לאחים, מעקב מתמיד נגד אנשי הכת לנוכח נסיונות שונים שלה להתערות בקרב מערכת החינוך.

בעקבות הדברים, פנה יו"ר יד לאחים אל מנכ"ל בזק, אבי גבאי, בפנייה דחופה, וכתב על פניות רבות שהתקבלו מלקוחות עסקיים של בזק שהגיעו אל משרדי יד לאחים ונפשם בשאלתם: "האם מותר להמשיך בקשרים עם חברת בזק".


"יתכן", כותב יו"ר יד לאחים בניסיון ללמד זכות, "ואין אתם מודעים להשלכות החמורות של קשרים עם כת הסיינטולוגיה עד כדי השתעבדות רוחנית, נפשית, חומרית וחברתית" ותכף מבקש: "פונים אנו אליכם כי תביאו נא להפסקת כל פרסום והתקשרות עם success. חובתנו הציבורית והאזרחית כיהודים וכאזרחים תהיה להביא עניין חמור זה לידיעת הציבור הרחב, על כל המשתמע מכך".

מחברת בזק נמסר בתגובה: "בזק העניקה במתנה סדנת יעוץ ללקוחותיה העסקיים בנושאי שיווק ופרסום לקידום העסק, זאת במסגרת קשריה העסקיים עמם. בשום שלב של הסדנה לא נאמרו או הועברו מסרים משום צורה הנוגעים לכת הסיינטולוגיה, ואין בכוונתה של בזק לקדם כת זו בהווה או בעתיד".

יו"ר יד לאחים, אמר בתגובה: " לא קיבלנו הסבר המניח את הדעת באשר לעצם הקשר המפוקפק והכפול שנוצר בין החברה לכת. ההתחמקות של תגובת החברה לא מעניקה את ההסבר המתבקש. ועל כך אנו מוחים בכל תוקף".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד