י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

זעקת השבת בירושלים: הקונצנזוס החרדי מצטרף למאבק "העדה"

שלושה מתוך ארבעת היומונים החרדים מצטרפים הבוקר למאבק השבת בירושלים, ויוצאים במתקפה חריפה נגד האירוע המתוכנן להתקיים בשבת הקרובה

הפגנות נגד חילול השבת בירושלים, צילום: פלאש90
הפגנות נגד חילול השבת בירושלים, צילום: פלאש90 צילום: פלאש90

רמיסת הסטטוס קוו בירושלים וחילול השבת ההמוני איחד הבוקר את שלושת היומנים החרדים, המודיע, יתד והמבשר יחד עם רבני 'העדה החרדית', שהביאו את זעקת השבת בבירה.

המחאה באה בעקבות הכוונה לקיים אירוע שכל מהותו חילול שבת ב"בית אליאנס" שבמרכז העיר צמוד לשוק "מחנה יהודה", תחת הכותרת הפוגענית "פתוח לשבת".

כזכור, וכפי שנחשף ב"בחדרי חרדים", בתחילה האירוע הפרובוקטיבי היה אמור להתקיים במסעדת "חומוס של טחינה", אך לאחר התערבות רב העיר הגאון הרב אריה שטרן ולאחר איומים כי ההכשר יוסר מהמסעדה - בעל המקום הודיע כי האירוע לא יתקיים במתחמו. היוזמה החילונית באה לחלן את הבירה במסווה של פתיחת מסעדות "ללא חילול שבת", מה שהתברר כהפך הגמור.

בהמשך, האירוע שמופעל על ידי סיעת 'התעוררות' ועמותת 'רוח חדשה' עבר כאמור ל'בית אליאנס', מבנה במרכז העיר, אך לאחר לחצים ומגעים שהתנהלו על-ידי הנציגים החרדים, עד לרגע האחרון של יום שישי, בוטל האירוע בסופו של דבר.

היומנים הצטרפו כאמור לקריאת רבני 'העדה החרדית' שקראו לצאת בליל שבת ולמחות נגד חילולי השבת המתגברים בירושלים, כשכיום פתוחים כ־70 מסעדות וברים, חלקם נפתחו ממש בתקופה האחרונה, והחמור מכל הוא שחלקם נפתחו בגיבוי גופים עירוניים.
זעקת השבת הפגנות שבת חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד