י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

מתוך הכלא: המחבלים הצעירים תכננו פיגוע

שמונה צעירים הקימו חוליית טרור בזמן שהותם בכלא והם מואשמים שתכננו פיגועים והתפרעויות נגד יהודים

צילום ארכיון: הדס פרוש, פלאש 90
צילום ארכיון: הדס פרוש, פלאש 90

שמונה צעירים בני 17-18 שהיו אסירים בכלא מגידו, הקימו חוליית טרור בזמן שהותם בכלא והם מואשמים שתכננו פיגועים והתפרעויות נגד יהודים.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד ראופה קאסם, במהלך התקופה שבין חודש מרץ למאי 2015, בזמן ששמונה תושבי צור באחר ועיסאוויה ריצו עונש מאסר בכלא מגידו, השמונה תכננו לבצע פיגועים נגד יהודים וליידות אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות הביטחון לאחר שחרורם מהכלא.

על מנת לחזק את התכנית לשם חיזוק הקשר, נפגשו חברי החוליה בספריית הכלא ודנו בשאלת המימון הכספי הנדרש למימוש מטרתם ודרך פעולתם. במסגרת מפגש זה, הציע אחד הנאשמים כי כל חברי החוליה יחסכו את הכסף שהם עתידים לקבל מ"מועדון האסיר" לאחר שחרורם בכדי לרכוש כלי נשק וחולצות ייחודיות לחברי החוליה.

חברי החוליה הסכימו להצעה זו. בנוסף לכך, מואשמים כמה מחברי החוליה כי נטלו חלק בהתפרעויות והפרות סדר בהר הבית ופרסמו בפייסבוק קריאות לעשיית מעשי אלימות וטרור. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

ארבעה מהנאשמים, הורשעו בעבירות של סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, חבלה חמורה ועבירות נוספות, לאחר שיידו אבנים בנובמבר 2013 בכניסה לשכונת ארמון הנציב. כתוצאה מפגיעת האבנים, נפצעה באורח בינוני פעוטה בת שנתיים שנסעה ברכב עם אימה. בגין הרשעה זו, הם נידונו לעונש של 22 חודשי מאסר בפועל ומאסר על תנאי.
כתב אישום פיגוע ירי חוליית טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד