ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

'עבודה' בעיניים: כך מרמים את החילונים

להתפקדות החרדית למפלגות חילוניות יש שתי סיבות מרכזיות, שתיהן נכשלו בעבר, אבל אם נצפה בעמיר פרץ מנשנש קוגל בליל שישי - גם זה משהו

הרצוג נלהב אתמול
הרצוג נלהב אתמול

האמת, כואב הלב על בוז'י הרצוג, מסקר לסקר הוא רואה את חלום ראשות הממשלה מתרחק ממנו, לא פלא שהוא נלהב כל כך מהצעד הנואש של הקמת התא החרדי במפלגת העבודה.

טוב, עכשיו קחו נשימה ארוכה, תצחקו רגע בשקט ותחשבו מה הסיכוי שיהיו יותר מתריסר ורבע חרדים שישלשלו 'אמת' בקלפי? וגם הם מן הסתם עשו זאת גם בפעם שעברה, בלי תאים וצלצולים.

יום אחד החילונים יקלטו אותנו, אבל בינתיים אפשר להמשיך לעבוד עליהם, להתפקד לליכוד ולמחנה הציוני, לבית היהודי ואפילו לרשימה הערבית. בסוף לפי כל סקר ונתון יותר מ-90% יצביעו בכל מקרה למפלגה חרדית, ותהיה זו יהדות התורה, ש"ס או אפילו 'יחד'.

אז מה בעצם הקטע שלנו בכל זה? ובכן, יש שני טיעונים עיקריים לפעילות חרדית פוליטית במפלגות חילוניות.

הטיעון הראשון גורס שיש סיכוי להשחיל ח"כ חרדי נוסף דרך הרשימות הללו, אדם שיהיה מחויב לתורת ישראל ולהצבעות בעד המגזר אך ייבחר בקולות המצביע החילוני. זה טריק נחמד אך בליכוד למשל, שם כבר עשרות שנים מתפקדים אלפי חרדים - זה טרם הוכיח את עצמו. מאידך, דווקא יש עתיד הכניסה בסיבוב הקודם לכנסת את דוב ליפמן, שאם נתבטא בעדינות, הסתדר עם הכלב שלו הרבה יותר טוב מאשר עם עמיתיו החרדים.

הטיעון השני מצביע על כיוון השפעה אחר, לפי הסבר זה, עצם העובדה שחברי הכנסת של מפלגה חילונית יודעים שמקומם ברשימה וסיכוייהם בפריימריז תלויים גם בידיהם של חרדים, גורמת להם לחשוב פעמיים לפני שהם פוגעים בדת.

את הדוגמה הנגטיבית המקסימלית לטענה הזו אפשר להביא שוב מהליכוד, שם היו חרדים בעלי כוח רב במרכז המפלגה, מה שלא מנע מחבריה לצעוד לממשלת לפיד-בנט ולהמיט חורבן על המגזר. עם זאת, קשה לבוא בטענות למטה החרדי בליכוד, שהיה עסוק בארגון והפקת ענק - ביקורם של אורן חזן ושות' בליל שישי בבני ברק, כולל צ'ולנט ושיעור תורה מהרבי מזלאטשוב זצ"ל.

במחשבה שניה, אם מיכל צ'רנוביצקי תצליח להביא את עמיר פרץ וזוהיר בהלול לנשנש קוגל בטיש של הרבי ממעז'יבוז - גם זה משהו.
המחנה הציוני טור התפקדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד